موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

چه کار کنم تا این فکر و حس منفی دست از سرم برداره؟

  • 9:17
  • 187

سلام، من یه مشکلی دارم، اونم اینه که وقتی تصمیم دارم وارد کاری بشم با کمی فکر کردن می گم خب که چی؟ به چه دردم می خوره؟ همه ش حس می‌کنم بیهوده ست و هزینه‌ای که به پاش می ریزم هدر می ره. بدیهیِ که بعداً از مهارتی که به دست آوردی می تونی کسب درآمد کنی ولی ذهنم انگار گارد داره نسبت به این موضوع و نمی پذیره. وارد یه کاری بشم زود خسته و ناامید می شم. شاید از بس رفتم سراغ هر کاری رفتم و مادرم بهم گفت به چه دردت می خوره این کارها؟ بچسب به درست
یا شایدم به خاطر هزینه های سرسام آوری که باید پرداخت کنی. شما هم مثل من بودید؟ چه کار کردید تا درست بشید؟

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(4) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
کارنامه مهمان
1403/03/29
ببین اولین کار اینکه اهدافت رو از افکار و آدمهای منفی پنهان کنی. حدیث از امام عسکری هست بازگو کردن کار قبل از انجام یا به پایان رساندن کار، موجب از بین رفتن اون کار میشه. اهدافت رو پنهان کن و دنبالشون کن. حتما قبل و در حین انجام کار تحقیق کن و راههای مختلف رو بررسی کن. همینطوری راهی رو نرو و همینطوری خرج نکن. آرام آرام و پله پله کار رو جلو ببر.

هیچ وقت هم به خودت القای منفی نکن و نکته آخر اینکه ازین شاخه به اون شاخه پریدن ضرر هست. سعی کن در هر مرحله ای اطلاعات انجام اون کار رو دنبال کنی و بدونی داری چیکار میکنی.
فندی خان مهمان
1403/03/28
مشکل شما،‌ معمول هست و ممکنه برای خیلی ها پیش بیاد و می تونه به دلایل متعددی باشه که خودتون هم اجمالا بهش اشاره کردین مثل بازخوردهای منفی از دیگران، ترس از شکست، فشارهای مالی و یا حتی استرس و اضطراب. خودتون بهتر میتونید علتی که غلبه داره رو تشخیص بدید. اجمالا به نظرم می رسه برای حل مشکل تون میتونید این کارارو بکنید:
۱) در مقابل بازخوردهای منفی مثل مادرتون، سعی کنید تسلیم گفته ی دیگران نشید و خودتون به تحلیل واقعی درباره اهمیت کارها بپردازید.
۲) در مقابل فشارهای مالی، سعی کنید هزینه های مالی رو برآورد کنید. هزینه‌های مالی می‌تونه باعث اضطراب بشه و به این حس تون دامن بزنه. هزینه‌ها رو به دقت برآورد کنید و برنامه ی مالی داشته باشید.
۳) سعی کنید هدف گذاری کنید. هدف گذاری تا حد زیادی میتونه احساسات بیهودگی در مواجهه با کارها رو در شما از بین ببره. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشین. مثلا هدف کوتاه مدت این میشه که «تا دو ماه آینده، مهارت‌های مقدماتی طراحی گرافیک رو یاد بگیرم» و هدف بلند مدت این میشه که « با طراحی گرافیک کارآفرینی کنم و کسب درآمد کنم». اینجوری وسط کار هی نمیگید خب که چی یا چرا هزینه کنم یا مادرم گفتن به درد نمیخوره. چون هدفتون مشخصه و میدونید می خواید کجا برید.
آهان اینم بگم وقتی هدفتون مشخص شد سعی کنید کسانی که با شما هم هدف هستن پیدا کنید و تو محیطشون قرار بگیرید، انگیزتون بیشتر میشه و طی کردن راهم براتون آسون تر میشه.

۴) برای اینکه گارد ذهنی و نگرش تون تغییر کنه یه سری تمرینا مثل «خودگفتار مثبت» یا «تمرین های تمرکزی» با احساسات منفی و تردیدای ذهنی تون مقابله کنید. خودگفتار مثبت مثه اینکه به خودتون بگید «من میتونم این کارو انجام بدم و برام فلان فایده رو داره.» اگه روبروی آینه هم بگید که بهتره.
۵) کارای نسبتا سخت یا زمان بر رو به مرحله های کوچولو کوچولو تقسیم کنید . این باعث میشه زود خسته نشید . در حین کار هم در فواصل زمانی نسبتا کوتاه به خودتون استراحت بدین.
هر مرحله که طی می کنید به خودتون پاداش بدید تا انگیزه تون برای انجام اون مرحله بیشتر بشه.
۶) یادتون باشه پشت کار و استمرار مهمه. حتی به صورت عملگرایانه
سئوال کننده مهمان پاسخ به فندی خان
1403/03/28

عالی بود عالی، خیلی خوب و جامع توضیح دادین، دمتون گرم.
محمدعلی مهمان
1403/03/28
این صفت شخصیتی شماست ، باید با انسان های عملگرا رفت و آمد کنید ، دنبال شغل تئوری مثل نویسندگی کارمندی معلمی اینها باشید. خب بعضی عملگرا ترند بعضی نه .. مشاور خوب هم کسی سراغ داره تو این زمینه معرفی کنه