موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

حد حجاب خانم ها دقیقا کجاست؟

  • 8:27
  • 363

سوالی از آقایون و خانم ها درباره حجاب؛

حد حجاب خانم ها دقیقا کجاست؟ می‌دونم که حجاب برتر چادر هست اما برای ما محجبه هایی که چادر سر نمی‌کنیم. همان طور که امروزه می‌بینید همه ی مانتو ها تبدیل به شومیز شدن که بالای زانو هستند و اکثر فقط باسن و قسمتی از ران رو می پوشونن، آیا به نظر شما آیا این نوع پوشش با شال که موها کاملا پوشانده هست و این شومیز و شلوار کمی آزادی داره برای مردان تحریک کننده هست؟
بعضی ها میگن حتما مانتو باید روی زانو باشه . ممنون میشم نظرات خودتون رو کامنت کنید . از سایت مرجع تقلید هم پرسیدم و جواب های خیلی کلی می دهند .

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(19) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
FaAh مهمان
1403/03/28
سلام
بنظر من مرجع تقلید ها تقریبا کامل توضیح میدن که چطوری باشه. ولی شاید به قول شما به جزئیات کامل اشاره نشه.
ببینید شما تقریبا کاری که بهتره انجام بدید اینه که پوشش جلب توجه نکنه.
حالا نمیخوام خودم رو اثبات کنم ولی من چون تقریبا شرایط شما رو تو بیمارستان دارم توضیح میدم که چطوری می‌پوشیم شاید مفید باشه.
ما تو بیمارستان یونیفرم داریم و تقریباً مثل دوستان مانتویی هست.
روپوشی بهتره که حالت چسبان نداشته باشه تا هم خود آدم راحت باشه و هم جلب توجه نکنه.
بهتره که تا روی زانو باشه تا جلب توجه نکنه. و اگه مثلا برای سرم زدن یا چیزی دستمون رو بلند کردیم دیگه معذب نشیم. از نظر شال و... ما مقنعه می‌پوشیم و حتی همکارای من که پوشش متفاوتی دارن خودشون میگن که بهتره تا حدی بلند باشه که جلب توجهی نشه. حالا شما که بیرون هستید و شال یا روسری میپوشین میتونین طوری شال یا روسری رو درست کنید که بلندیش اندازه مقنعه باشه.
و از نظر بلندی آستین و تنگ و گشاد بودن شلوار هم، همکارانی که سابقه بیشتری نسبت به ما دارن توصیه میکنن که شلوار گشاد که حالت تنگی نداره و بلندی آستین تا مچ دست بهتره.
اینکه بیمارستان رو مثال زدم اینه که ما چون تو محیط کوچکی هستیم و تقریباً متوجه یه سری چیزا میشیم بخاطر همین حساس تر میشیم و سعی میکنیم جوری باشه که معذب نشیم. ولی چون تو خیابون آدما از کنار هم رد میشن و توجهی بهم ندارن ممکنه اصلا متوجه بعضی چیزها نشن. ولی تو بیمارستان اینطوری نیست چون محیط کوچکتر هست.
من یکم سربسته توضیح دادم امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم و خدایی نکرده بازم سوءتفاهم به وجود نیاد ولی هر جا احساس کردین که حرفام منظور دیگه ای می‌رسونه لطفاً تذکر بدین تا بتونم بهتر توضیح بدم.
ممنونم
چی مهمان پاسخ به FaAh
1403/03/28
منظورتون از محیط کوچیکه و متوجه یه سری چیزا میشیم چیه؟ متوجه چی ؟
FaAh مهمان پاسخ به چی
1403/04/01
سلام
منظورم اینه که ممکنه آدم تو یه محیط کوچک با لباس مثلا یه ذره ناجور معذب بشه ولی همون آدم در یه محیط بزرگ دیگه با لباس ناجورتر از اون اصلا معذب نشه.
امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم چون بیشتر از این نمیتونم مسئله رو توضیح بدم 🙏
چی مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/04
ما که نفهمیدیم !!!!
شین مهمان
1403/03/28
**** از مرجع تقلیدتون بپرسید. از نظر مراجع تقلیدی که نظام رو قبول دارن و نظام هم اونا رو قبول داره ، حداقل سه مورد از مواردی که دوستان گفتن ، بعضی از این مراجع جزو حجاب نمیدونن.
من فقط یکی از اون سه مورد رو میگم چون اگه دو مورد دیگه شو بگم سانسور میشه . یکیش که خیلی واضح و ساده است روی پاست. بعضی مراجع میگن باید روی پا بپوشونید بعضیا میگن لازم نیست. درحالیکه اینجا هی میگن فقط دست و صورت !. هر کسی باید ببینه مرجع تقلید خودش چی میگه .
Z H مهمان پاسخ به شین
1403/03/28
میشه بگین طبق نظر کدوم مرجع لازم نیست روی پا پوشیده بشه؟؟
چون چیزی که من می‌دونم اینه که تو این مورد بین مراجع شیعه اختلاف نیست و همه گفتن:
( تنها دو موضع برای پوشش خانم‌ها در حضور نامحرم استثنا شده است: «گردی صورت» و «دست‌ها تا مچ» البته به شرط اینکه آرایش و زیوری که جلب توجه کند و چشمگیر باشد نداشته باشند)
شین مهمان پاسخ به Z H
1403/03/28
بله اتفاقا جدیدا خوندم از مرجع شیعه.
این هفته سرم شلوغه هفته بعد مینویسم
شین مهمان پاسخ به Z H
1403/04/04
آقای مکارم پوشوندن روی پا و کف پا رو واجب نمیدونن. شیعه هم هستن.
مگه اینکه شما برای تحمیل نظر خودتون به جای مراجع بگید آقای مکارم شیعه نیست!
فقط این یه مورد نیست. خیلی از مواردی که دوستان گفتن همه مراجع شیعه واجب نمیدونن. این یکیش بود.
علی ۷۴ مهمان پاسخ به شین
1403/04/05
این صفحه مربوط به حجاب از سایت آقای مکارم رو میگذارم، گفتن مو و بدن پوشیده بشه ، به جز صورت و دست تا مچ. البته من در مورد پوشش هنگام نماز وقتی که نامحرم نباشه تحقیق نکردم.
https://old.makarem.ir/main.aspx?reader=1&lid=0&mid=1928&catid=6508&pid=61774
شین مهمان پاسخ به علی ۷۴
1403/04/05
سوال ۵۹۸ از همین صفحه ای که گذاشتین ، یارو پرشیده باید پارو بپوشونن یا نه
ایشون گفته بهتره. نگفته واجبه. اوکی؟
علی ۷۴ مهمان
1403/03/27
حدش هر حدی هست که نیازه. مثلا یه جا صحنه تصادف باشه و نیاز باشه جون یک انسان با تنفس مصنوعی نجات پیدا کنه، اگر راهی به جز این نباشه که یک نامحرم تنفس مصنوعی بده، پس باید این کارو کرد و تنفس مصنوعی داد.
همین جا یادی کنم از خانمی که توی عراق براش مجسمه ساختن( حالا خود مجسمه سازی بدن کامل انسان در اسلام حرامه فعلا به کنار)، جریان این خانم طبق بعضی گفته ها اینه که خودرو آتیش میگیره، ایشون اول میاد بیرون ولی متوجه میشه حجابش اونجور که باید با توجه به شرایط موجود رعایت نمیشه(شاید به خاطر سوختگی لباس و این صحبتا) ، بعدش به ماشین برمیگرده و همونجا تموم میکنه. حالا من میگم شاید کار ایشون درست یا اشتباه بوده. واقعا قطعی نمیگم. اگر کسی بگه اشتباه بوده، شاید به خاطر این که نجات جون انسان رو مهم میدونه، اما در شرایط اون خانم شاید نجات فرهنگ مهم تر بوده.
از طرف دیگه، این که میگن دست از مچ و صورت اگه بیرون باشه اشکال نداره، اینم ممکنه کافی نباشه، شما اگر بدونی همون صورت و دست هم تحریک کننده ست، قاعدتا باید بپوشونی.
Z H مهمان پاسخ به علی ۷۴
1403/03/28
(میگن دست از مچ و صورت اگه بیرون باشه اشکال نداره، اینم ممکنه کافی نباشه، شما اگر بدونی همون صورت و دست هم تحریک کننده ست، قاعدتا باید بپوشونی)
این حرفو از کجا آوردین؟؟😐

FaAh مهمان پاسخ به علی ۷۴
1403/03/28
سلام دیگه تا یه جایی وظیفه خانم هاست و از یه جایی به بعد وظیفه آقایون. تا حدی که اسلام گفته و خانم می‌تونه رعایت کنه وظیفه خانمه. ولی یه حد دیگه اش وظیفه اقاس.
دیگه اینکه یه نفر با دست تحت تاثیر قرار میگیره این رو دیگه خود اون آدم کنترل کنه که به دست نگاه نکنه و...
مهندس منطقی مهمان پاسخ به علی ۷۴
1403/03/29
سلام موافقم اما در تکمیل چیزی که گفتید باید بگم این که یک خانم تصمیم بگیره در مواقع ضروری چه اقدامی داشته باشه واقعا حقش هست. مثلا یک خانمی که دوست داشته باشه هنگام زایمان، دکترش خانم باشه کاملا یک امر طبیعی هست. هرکسی حد و حریمی داره که قابل احترام هست.
محمدعلی مهمان
1403/03/27
من نظرمو درباره پوشش دلخواه خودم برای همسرم میگم و حد پوشش را کسانی دیگه باید تعیین کنند .
مانتو بلند و جلو بسته یا چادر . از دخترهای کشورم هم می خوام پوششون را عوض کنند و گول دخترایی که رو مد روز هستند را نخورند ‌شایدتو خیابون خودم به این دخترا نگاه کنم ولی برای انتخاب همسر خیر ، حیف این دخترایی که پوششون بازه ولی خودشون خوبند چون افرادی مثل من مخالف این نوع پوشش ها هستیم
کارنامه مهمان
1403/03/26
ببینید فقط گردی صورت و دستها تا مچ میتونه باز باشه. باقی اعضا باید پوشانده باشه. لباس تنگ و چسبان هم نباشه. لباس اندازه یا مقداری راحت که تنگ بدن نشه.
من حد شرعیش رو خواندم و متوجه شدم که حدش به چه صورته. نمیدونم چرا بعضی خانمها میگن نه مفهوم نیست، یا تو قرآن نیست، یا بهانه های این شکلی. احتمالا برای شما سوال هست و فکر نمیکنم دنبال بهانه باشید ولی بعضیا هستند که دنبال سوال کردن نیستند و فقط میخوان برای به هم زدن آرامش خانواده و عفت و حیای جامعه بهانه پیدا کنن.
چقدر شهدا تو وصیتنامه هاشون یا سفارشاتشون به دختراشون امر به حجاب و حیا کردند. خیلی مهم هست.
مهندس منطقی مهمان
1403/03/26
حجاب یعنی پوششی که هیچ گونه جاذبه ای برای جنس مخالف نامحرم ایجاد نکنه. مثلا حتی اگر چادر بپوشی ولی هفت قلم آرایش کنی به درد نمیخوره!
حجاب خوب حجابیه که تمامی برجستگی ها و اندام زن را بپوشونه. یعنی به جز دست ها تا مچ و صورت چیزی پیدا نباشه. هرچیزی جز این میشه بدحجابی طبیعتا.
نکته تکمیلی: حجاب فقط در مورد پوشش نیست. حجب و حیا در رفتار و گفتار هم باید وجود داشته باشه.
هانیه خوناب شفق مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/26
"حجب و حیا در رفتار و گفتار هم باید وجود داشته باشه."
بله واقعا همین طوره ،من مستقیم یا غیر مستقیم این قسمت حرفتون رو به خودم گرفتم و درخواست حذف کامنتم شدم چون نویسنده نوشتن مراجع کلی میگن منم با جزئیات نوشتم تا متوجه بشن ،من بارها بارها از شما و بقیه عذر خواهی می کنم بابت کامنتی که نشر دادم.
مهندس منطقی مهمان پاسخ به هانیه خوناب شفق
1403/03/28
سلام خیر من هیچ اشاره ای به صحبت شما نداشتم.
کامنتی هم اینجا از شما نخوندم. جای نگرانی نیست‌ موفق باشید

آمار و اطلاعات خانواده برتر

  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 1119
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 404
  • بازدید امروز : 1,440
  • باردید دیروز : 1,647
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 7,653
  • بازدید ماه : 51,626
  • بازدید سال : 88,187
  • بازدید کلی : 88,270