موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

هفت خواستگار داشتم که شش نفرشون رفتن و برنگشتن

  • 14:14
  • 407

من ۳۰ سالمه متخصص قلبم، نقاشی حرفه ای کار می‌کنم، ورزشکارم، موسیقی کار می‌کنم، حافظ پنج جزء قرآنم، هیکل ورزشکاری دارم، قیافه م معمولی نه زشتم نه زیبایی خیره کننده ای دارم، چادریم.
تا امروز فقط هفت تا خاستگار در خونه رو زدن که شش تاش رفتن و برنگشتن، اعتماد به نفسم شدید سرکوب شده، کل فعالیت هام رو به جز شغلم از دست دادم، دلیل مورد پسند واقع نشدنم رو نمی دونم.

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(22) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
بنیامین مهمان
1403/03/20
سلام
با مشخصات و ویژگی های که شما از خودتون بیان کردید شما جزو بهترین گزینه ها و حتی ایده آل ها برای آقایون هستید. اما اینکه خواستگاری ها از جلسه اول ادامه پیدا نمیکنه دلیل بر این نمیشه که صد درصد شما مشکل دارین،گاهی اوقات آقایون هستن که خودشون رو در حد خانم نمی‌دونن و یا از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستن مثل من و اطرافیانم
به نظر من در جلسه اول دیدگاه کلی خودتون و ملاک های مهم خودتون رو بگید تا طرف مقابل درک بهتری از شما پیدا کنه و جرات ادامه دادن داشته باشه
موفق باشید
Bidarbidar مهمان
1403/03/20
سلام
وا چه حرفیه خب .
ادم میره خواستگاری یا خواستگار راه میده تو خونه . که ان فرد ببینه باهاش حرف بزنه ببینه این ادم آیا همان فردی هست که میتواند بقیه زندگی اش را با ان فرد ادامه بده یا نه؟
و خب شاید خواستگار های قبلی شما به این نتیجه رسیدند که شما فرد مناسب برای ادامه راه آنها نباشید . توجه کنید فرد مناسب راه زندگی آنها نیست نه اینکه کلا ادم مناسبی نباشید. برای مثال میگم من یک مانتو میخواهم آیا باید اولین مانتویی که دیدم را بخرم؟ مسلما نه؟ من برای خرید این مانتو یک سری ویژگی دارم مثلا بلند باشه یا کوتاه ، رنگی باشه یامشکی، جیب داشته باشه یا نه، مدلش گشاد باشه یا تنگ .و بر اساس نیاز و مدلی که مد نظرمه تو مغازها دنبال چنین مانتویی میگردم و شاید از چند تا مانتو هم خوشم بیاد و پرو کنم ولی نخرم چون ویژگی که مد نظرم را نداشته باشه یا اندازه ام نباشه و.... . اینکه من اون مانتو ها را نخریدم دلیل به زشت بودن اون مانتو نیست . بلکه اون مانتو ها نیاز مرا براورد نمی کردند و نمی توانستند مناسب من باشند ولی مسلما این مانتو ها مانتوهای مورد پسند یک نفر دیگر هستند پس شما با هر ویژگی شخصیتی هستید خود را نبازید و عزت نفس خودتون را از دست ندهید شما همچنان ارزشمند هستید ولی هنوز فردی که هم شما و هم ایشان فرد مناسب شما باشه را پیدا نکردید .
موفق باشید
محمدعلی مهمان
1403/03/18
نظر خانواده برتر درسته از دید خانم ها اینها که گفتید اکثرا حسن به حساب میاد ولی از دید آقایون احترام ، سیاست های زنانه ، کدبانوگری ، ظاهر که به دل بشینه و پوشش دلخواه ملاک هست . مثلاً پسرا که دنبال هیکل ورزشکاری نیستند همین خوش‌تیپی بدن کافیه . شما باید به معرفتون یا اگه مادرپسری زنگ زد اول عکس بدهید چرا بیاند نپسندند وشما منتظر که چی میشه خب همون اول بگند نمی خواهیم که بهتره . ببینید اگه همه هم شما را می پسندیدند باز هم ازدواج نمی‌کردید چون ازدواج خیلی پیچیده هست .
چیزی که من اکثرا از علوم پزشکی ها دیدم فقط دنبال هم رشته ای خودشان هستند .شما اینطور نباشید . پسر ها باید حداقل با پیامک نظرشون را با احترام اعلام کنند . معرفاتون را عوض کنید . معرف باید از پسر دلیل بخواهد حداقل برای خودش و اگه آقا پسر یا دختر خانم به ۵ تا خواستگارشون که شرایط دلخواهش را دارند جواب منفی داد توضیح بخواهند و مثلاً دیگه معرفی نکنند یا راهنمای شون کنند .
شما هم اول راهید بیکار نشینید تو فرهنگ سازی ازدواج کار کنید من که تا حالا با هر چی معرف بوده بحثم شده و دیگه باهاشون کار نکردم . حاضرم ازدواج نکنم تا اینکه تیری تو تاریکی بندازم . تو ارگان های که معرف هست برویم و ازشون همسان گزینی درست را مطالبه کنیم . رو خودمون کار کنیم چون همسر خوب سهم انسان های با ذات و با تقواست ‌.
مهندس منطقی مهمان
1403/03/18
سلام علیکم؛ خصوصیات ظاهری را بگذارید کنار و از روحیات،خلقیات و توقعات خودتون بگید بانو.
آیا خواستگار های شما از همکاران یا هم صنف های شما بودند یا خیر؟ پس از چه صحبت هایی و پس از چند جلسه خواستگار ها کنار کشیدند؟ ما با توجه به میزان اطلاعاتی که دادید نه حدس دقیقی می تونیم بزنیم نه کمک خاصی میشه ارائه داد.
محمدعلی مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/18
کاملا درسته
الپرازولام مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/19
اصلا به صحبت نمیکشه ک بخوان با روحیات من اشنا بشن فقط ظاهر قضیه رو میبینن و برنمیگردن خودمو با بقیه دخترای ک ازدواج کردن مقایسه میکنم میبینم واقعا قیافه معمولی دارم مثل نود درصد دخترای دیگه
خواستگارا هم اکثرا موقعیت اجتماعی خوبی دارن ولی هیچکدوم متخصص نبودن
گاهی وقتا با خودم فکر میکنم شاید چون چادر میپوشم شاید چون هیچ دوست جنس مخالفی نداشتم از نظر بقیه عقب افتاده و عصر حجری به حساب میام ک با ظاهر من تصمیم میگیرن قید ازدواج با منو بزنن
مهندس منطقی مهمان پاسخ به الپرازولام
1403/03/19
این که خصوصیات مثبت زیادی را در خودتون ایجاد کردید خیلی خوبه. حجابتون هم در صورتی که رفتار و عمل منطبق با اون را داشته باشید که عالیه.
اما اجازه بدید نکته ای را بگم! ممکنه همین خصوصیات بارز چندگانه شما چنین مشکلی ایجاد کرده باشه. عجیبه نه؟ شما ورزشکارید، اهل هنرید، تحصیلات خوب دارید. در ظاهر باید همه اینا مطلوب باشه درسته؟ ولی احساس می کنم شاید تمام این ها حسی را به یک مرد منتقل کنه که این خانم که قراره زن زندگی بشه چرا این همه دل مشغولی داره!!!
البته اینم بگم شما اگر روزی ازدواج کردید، قطعا باید از این همه فعالیت به شدت کم کنید. چراکه کلا مجبور میشید به دلیل مشغله های زندگی مشترک این کار را انجام بدید. شاید اون آقایون با خودشون میگن بعد از ازدواج یک سر و هزار سودا داریم!
راستی نحوه فراگیری موسیقی شما به چه صورته؟ احیانا اگر آکادمی مختلط یا استاد آقا دارید همین نکته هم می تونه با چادری بودن شما در تعارض باشه و نظر خیلی هارو برگردونه! به نظرم برای کیس های بعدی خیلی از داشتن این همه فعالیت و جنبه های مختلف خودتون به عنوان مزیت یاد نکنید تا چند جلسه بگذره و مجال آشنایی داده بشه. و این را ذکر کنید که بعد از ازدواج قطعا این فعالیت ها تعدیل خواهد شد چراکه اولویت شما همسر و زندگی خواهد بود. این جمله خیلی مهمه برای آقایون!!!
کلا مورد شما یه مقدار خاصه و تا دقیق و در فضای واقعی موشکافی نشه نمیشه نظر قطعی داد. به نظرم مشاوره رفتن پیش یک مشاور خوب خالی از لطف نباشه. اینطوری ظاهر، گفتار و عمل شما رو بهتر می تونن بررسی کنن و به شما یاری برسونن.
محمدعلی مهمان پاسخ به الپرازولام
1403/03/19
اگه دنبال ازدواج سنتی هستید حتما چادر نکته مثبت هست اگر هم نه جدیدا یسری از آقایون مثل من که ازدواج سنتی را رفته اند دنبال دخترای پوشیده و چادری تو فضای مجازی و دوستی هستیم و از دخترای با پوشش باز یکمی می ترسیم . اینکه می‌گویید قیافه معمولی دارید خب شاید از دید یه خانم نگاه می کنید به قضیه ولی جنس مخالف اون دخترای دیگه را بهتر از شما می بینند ضمنا ۷ تا خواستگار که چیزی نیست . شما تا ۶۰ تا جا داری پسرایی که اولویتشون قیافه هست بگویید تا به شما معرفی نشوند یا عکستون را بدید معرف قبل معرفی اگه خواستند بعد اقدام کنند . به عنوان یه پسر می گم الان جوان خوب که مثل شما خوب هم تربیت شده باشند کم گیر میاد .
من مهمان پاسخ به الپرازولام
1403/03/21
والا کسی که قرار باشه به خاطر چادری بودن اینجوری درمورتون فکر کنه همون بهتر دمشو بذاره رو کولش و بره.
ازدواج با آدم خوب لیاقت و شعور میخواد که بعضیا ندارن.
علی مهمان
1403/03/18
در مورد خواستگاراتون چیزی اشاره نکردین
همه این مواردی که اشاره کردین جز محاسن محسوب میشه ولی باید ببینیم طرف مقابل چطوری هست چون افراد از افکار و.... متفاوت هستن
اینکه متخصص قلب هستین شاید خوب باشه ولی به طور طبیعی باعث میشه خیلیا قید شما رو بزنن
اینکه موسیقی کار میکنین خوبه ولی به شخصه دیدم بعضیا باهاش مشکل دارن و بقیه مواردی هم که گفتین همینطور. چون در مورد خواستگاراتون و... توضیحی ندادین نمیشه به طور صد در صد نظر داد چون واسه هر کدوم شاید یه دلیلی باشه و همشون مثل هم نباشن.
محمدعلی مهمان پاسخ به علی
1403/03/18
کامل و جامع گفتید
هانیه خوناب شفق مهمان پاسخ به علی
1403/03/19
به علی ،محمد علی ، مهندس منطقی ...
زیاد پیچیده نیست و نیاز به جزئیات هم وجود نداره ،هر چه بودن خواستگارا واسه ایشون قابل قبول بوده که اینقدر ناراحتن و به فکر خودکشی هستند ،وگرنه اگه قابل قبول نبودن که همون دم فراموش شده بودن،چیزیه که به ذهنم اومده ،

مونا مهمان
1403/03/18
نمی دونم رفتارت ایرادی داره یا قسمتت اینه یا هر چی نمی دونم
فقط میگم اعتماد به نفستو به خاطر چهارتا پسری که خدا هم نمیتونه راضیشون کنه با اوت توقعات آنچنانیشون از دست نده
هانیه خوناب شفق مهمان
1403/03/18
سلام تو قسمت ارسال سوال و مطلب آخر حرفاتون گفتین به خود .... فکر می کنید ،!
یکم عجیبه یک متخصص قلب به فکر خود... باشه
اونم واسه این که خواستگارا رفتن نیومدن ،
شاید اونایی که دوباره مراجعه نکردن دلیل خاص خودشون رو داشته باشن نه اینکه شما ایرادی دارین ،
همه ی ویژگی هایی که نوشتین در نوع خود عالیه،ورزش و هنر و تخصص حافظ بودن اما همگی اینا اکتسابیه ،نمی گم تاثیر نداره داره ،اما بیشتر واسه خودمون که چه حسی ازش بگیریم ،
راستی منم نقاشم ،تکنیک رنگ روغن و ابرنگ کار می کنم شما چه تکنیکی ؟؟؟
الپرازولام مهمان پاسخ به هانیه خوناب شفق
1403/03/19
سلام وقتی با جلسه اول میرن و برنمیگردن دلیلی به جز ظاهر نمیتونه وجود داشته باشه ینی خودم دیگه عقلم به جایی قد نمیده
سیاه قلم و پاستل و کالیگرافی کار میکردم
هانیه خوناب شفق مهمان پاسخ به الپرازولام
1403/03/19
عزیزم ازدواج چیزی نیست که بخوای براش کل زندگیتو فدا کنی همون که نوشتی خودکشی،
مگه به اختیار خودت اومدی که باعث عدم خودت هم بشی ،
قضیه رو از یه زاویه ی دیگه نگاه کن ،شاید واقعا اونا قسمت شما نبودن یا شما باب سلیقه شون نبودید ،چرا همش رو قیافه تیک می زنی !
این همه ویژگی خوبت رو تونستی کسب کنی چون اختیارش رو داشتی ،ظاهرت دست خودت نبود تقدیره ،
پس به جای فاز منفی گرفتن به خودت ،کارایی که دوست داری ادامه بده ،قسمتت هم هر چی بود قبول کن ،با خودکشی فکر نکن که خلاص میشی ،جسمت اره از این دنیا کم میشه اما روحت همیشه جاودانه س تا مهلت اجل نرسیده سرگردون می مونی ،
پس زندگیتو بکن و همه چی رو بسپر به تقدیر
گاهی فرصت کردی تکنیک آبرنگ هم بزن واسه روحیه ت خوبه
موفق باشید
خانواده برتر مهمان
1403/03/18
سلام وقت بخیر
از بین ویژگی هایی که ذکر کردید، کدوم موارد برای دوام زندگی مشترک مفید هستند؟
از دیدگاه بعضی مردان؛
"متخصص قلب بودن"
( معمولا) ← بهترین ساعات شبانه روز تون رو سر کار هستید، خسته میاد خونه، کارهای منزل رو به سختی انجام میدید یا نمی دید، وقت کمی برای رسیدگی به بچه ها دارید، بخشی از تربیت فرزندتون توسط دیگران انجام میشه ( مهد کودک، مادر بزرگ و ...) و ...
"درآمد دارید"
از دید عده ای از مردان ویژگی مثبت و از دید عده ای امتیاز منفی حساب میشه
"نقاش حرفه ای"
در خواستگاری باید تاثیر این هنرتون رو در زندگی مشترک برای طرف مقابل توضیح بدید. طبیعتا پرداختن به این هنر، ساعاتی از وقت تون رو بعد از ازدواج خواهد گرفت.
"ورزشکارم"
در خواستگاری باید تاثیر ورزش کردن تون رو در زندگی مشترک برای طرف مقابل توضیح بدید. همون طور که می دونید اثرات ورزش کردن با کنار گذاشتنش، بارداری، بیماری و ... کم رنگ میشه یا کلا از بین میره.
"موسیقی"
در خواستگاری باید تاثیر این هنر رو هم در زندگی مشترک برای طرف مقابل توضیح بدید. بخشی از وقت زندگی تون هم این جا صرف میشه.
"حافظ قرآن"
حافظ قرآن بودن بی نهایت ارزشمنده، منتهی باید اثرش رو در زندگی مشترک تون توضیح بدید.
"هیکل ورزشکاری"
در بخش محدودی از زندگی زناشویی موثره، در همون بخش محدود هم اگه اخلاق پشتش نباشه، تاثیری چندانی روی دوام زندگی مشترک نداره.
"چادری بودن"
چادری بودن ویژگی بسیار مهمی محسوب میشه. این یعنی خواستگاران شما جذب ظاهر شما نشدند، بلکه به هوای این که شما دارای ویژگی هایی هستید که از دختران چادری انتظار میره به خواستگاری شما اومدن.
اما وقتی رو به روی شما نشستند، شاید چهره ی دیگه ای از شما دیدند.

این که از 7 خواستگار، 6 خواستگار رفتن و برنگشتن، نشون میده شما در جذب خواستگار موفق هستید، منتهی نتونستید تاثیر ویژگی هاتون در زندگی مشترک رو به درستی شرح بدید.
احتمالا ویژگی هایی که روی اون ها حساب کردید، از دید خواستگار امتیاز ویژه ای برای زندگی مشترک به حساب نمیان.
شاید باید یه تجدید نظر کلی بکنید و بعضی ویژگی هایی که ذکر کردید رو امتیازی خاص تلقی نکنید.
FaAh مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/03/18
سلام
منم با قسمتی از حرفاتون کاملا موافقم
و در مورد قسمت دیگه نظرم متفاوته.
این که میگید خانم کارمند نمیتونه کار خونه رو انجام بده یا خیلی سخت انجام میده و ...
بنظرم ربطی به کارمند بودن یا نبودن نداره بلکه به شخصیت اون خانم بستگی داره.
مثلاً من کلی خانم خانه دار دیدم که اکثرا تو خونه حضور ندارن و به گردش و خرید و... خودشون میرسن.‌ و بیشتر اوقات فرزندان پیش مادربزرگ و... هستن.
ولی کلی خانم کارمند هم دیدم که به کوچکترین مسائل بچه هاتون میرسن و حتی تو کار خونه و... عملکرد بهتری نسبت به خانم خانه دار دارن. ولی خانم های کارمند استراحت و گردش کمتری نسبت به خانم های خانه دار دارن . در واقع از خواسته های خودشون میزنن تا از خواسته های خانواده.

البته برعکسش هم وجود داره که اینم انکار نمیکنم.
پس بنظر من رسیدگی به خانواده و... به شخصیت و تفکر خانم بستگی داره. نه به کارمند یا خانه دار بودنش
خانواده برتر مهمان پاسخ به FaAh
1403/03/18
"این که میگید خانم کارمند نمیتونه کار خونه رو انجام بده یا خیلی سخت انجام میده و ..."
سلام وقت بخیر
عقیده ی بنده این نیست، تفکرات احتمالی رو توضیح دادم
FaAh مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/03/18
سلام
بله متوجهم قصد جسارت نداشتم.
منم منظورم افرادی هست که همچین تفکری دارن. حالا چون شما صحبتش رو کرده بودید گفتم.
هانیه خوناب شفق مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/03/18
ولی متخصص قلب بودن زیادی خوبه ،❤💓
دلیلشم اینه گوشی رو میزارن رو قلب همدیگه ،صدای قلبشون رو می شنوند ، ،
بنواز آخرین نوای قلب را 💘💕
الپرازولام مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/03/19
سلام خب منم میخوام ببینم چی امتیاز محسوب میشه باید چیکار میکردم برا رشد و ارتقای خودم ک انجام ندادم ینی چ کار دیگه ای از دستم برمیاد ک مورد پسند واقع بشه
خسته شدم دیگه

آمار و اطلاعات خانواده برتر

  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 1086
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 45
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 294
  • بازدید امروز : 220
  • باردید دیروز : 1,409
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 3,176
  • بازدید ماه : 47,149
  • بازدید سال : 83,710
  • بازدید کلی : 83,793