موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

نامزدیم رو به هم بزنم؟

  • 13:28
  • 543

سلام من دختر ۲۶ ساله هستم با آقای ۲۹ ساله‌ای حدود ۴ ماه هست که نامزد هستیم. 
طی این ۴ ماه متوجه شدم نامزدم علی رغم ویژگی‌های خوب زیاد، بسیار اهل پز دادن و ظواهر و توجه به مادیات هست و همیشه در زمان اتخاد هر تصمیمی، اصل رو بر مبنای اینکه دیگران چه فکری می‌کنند یا چه طور انجامش بدم که حسادت بقیه رو تحریک کنم، قرار می‌دهد. 
اولین مکالمه ما در بدو آشنایی این طور از زبان ایشون شروع شد که: "من دختری رو برای زندگی می خوام که عین خیلی از خانوم ها مدام داخل آرایشگاه‌ها نباشه و اهل زندگی باشه و... چون چند ماه پیش به واسطه معرفی همسر همکارم با دختری حدود نیم ساعت صحبت کردم و آشنا شدم که بسیار زیبا بود اما چون ظاهر جلفی داشت و بسیار هم برای ازدواج با بنده مشتاق بود، من ایشون رو نپسندیدم و دنبال یک دختر معمولی برای ازدواج هستم. "
بعدها بارها و بارها درباره دخترها و خانواده‌هایی که تمایل داشتند با ایشون وصلت کنند صحبت می‌کرد و تاکیدشون بر این هست که من خودم نخواستم. در جواب این صحبت‌ها گفتم که اگر ایرادی نداشتند شما رد نمی‌کردی پس لزومی نداره در این باره صحبت کنیم. گفتن " نه مثلاً همون دختر خوشگله که تعریف کردم هیچ ایرادی نداشت فقط من دختر معمولی و بساز می‌خواستم. "
خلاصه این تعریف و تمجیدها از وجنات و محسنات سایر دخترها باعث شد اعتماد به نفس بنده به شدت پایین بیاد و نسبت به این موضوعات حساس شدم و حتی مدت ها دنبال دخترهایی بودم که نامزدم از اون ها تعریف می‌کرد و در عین ناباوری متوجه شدم تک تک این اشخاص چه به لحاظ ظاهر و زیبایی چه به لحاظ خانواده، تحصیلات وضعیت مالی، شغلی، از من پایین‌تر هستند و بار روانی که تحمل کرده بودم بی دلیل بود. 
تصمیم دارم نامزدی رو به هم بزنم. قرار هست با مشاور هم صحبت کنم اما به عنوان نفر سومی که این متن رو می خونید خواهش می کنم قضاوت کنید آیا دلیل من برای به هم زدن نامزدی کافی هست؟ 

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(12) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
الهه مهمان
1403/03/27
کلا سبک و روحیات خانواده شون اینجوریه؟به رفتار و روحیات خانواده شون هم دقت کنید.
ازشون بپرسید که منظورشون از دخترمعمولی چیه؟
چه خصوصیاتی از نظر ایشون معمولی محسوب میشه؟.بعد ایشون خودش رو پسرمعمولی میدونن؟
و اینکه ازشون بپرسین که به نظرشون،دختر بساز چه ویژگی هایی داره؟
در آخر باید این رنجیدگی رو ابراز کنید.به خود اون آقا پسر.و بهشون بگین که بی این دلیل از این حرف شما رنجیدم و حس بدی بهم داد.بعد منتظر باشین ببینین واکنشش چیه.ببینید عذرخواهی میکنه؟.یا فرافکنی میکنه؟اشتباهش رو تکرار میکنه؟یا حدود شما رو حفظ میکنه؟.و اینکه دخترخوب،خودت باید بشینی با خودت فکر کنی ک آیا میتونی باهاش ادامه بدی یا نه.لطفا تا مطمئن نشدی،رابطه رو جدی تر نکن.
محمدعلی مهمان
1403/03/27
سلام
آخر چکار کردید ؟
FaAh مهمان
1403/03/25
سلام
بنظر من کاملا صریح با نامزدتون حرف بزنین و بهش بگین که از این حرفا ناراحت میشین و بهتون حس بدی میده و دوست ندارین در مورد خواستگاری های گذشته شون حرف بزنن.
بنظر من ایشون میخوان بگن که از بین اون همه آدم شما رو به عنوان همسر انتخاب کردن و در واقع قصدشون اینه که از شما تعریف کنند ولی متاسفانه راه اشتباهی رو دارن میرن.
البته این برداشت من از متن شماس. و هیچ شناختی از نامزد شما ندارم.
پس بهترین راه اینه که در این مورد حرف بزنین باهاشون. کاملا صریح و بدون ناراحتی. اون موقع سوء تفاهم ها هم رفع میشه. و تصمیم درستی میگیرین و متوجه میشین که قصدشون مقایسه هست یا تعریف.
و سعی کنید همیشه قبل از هر تصمیمی با طرفتون حرف بزنین تا بعدا پشیمون نشین که بخاطر سوءتفاهم ها تصمیم های اشتباه گرفتین.
و همچنین بخاطر هر چیزی سریع به جدایی فکر نکنید مگر اینکه طرف مقابل قصدا و با اینکه می‌دونه اذیت میشین روی خط قرمز شما پا بذاره.
موفق باشید
منطقی باشیم مهمان
1403/03/25
من بدون تردید به هم میزدم اگه تو این شرایط بودم. حتی در محیط های غیرمذهبی هم میدونن نباید اینطوری صحبت کنن و این فقط کمی درک و شعور و شخصیت میخواد که کسی اون هم دوران نامزدی اینطوری حرف نزنه. فهمش پیچیده نیست و اگه نامزد شما برای فهمیدن این مسئله مقاومت میکنه مطمئن باشید در آینده برای فهمیدن مسائل خیلی مهم تری هم مقاومت خواهد کرد و همین شمارو دلسرد میکنه و مجبور بشید طلاق بگیرید تا ابد مهر طلاق رو شناسنامه تون ثبته. بعد از ازدواج طلاق گرفتن خیلی هزینه داره و ازدواج اون رویا که در ذهنتونه نیست که حاضر باشید به هر قیمتی ازدواج کنید. همه آینده تون و شخصیت فرزندانتون رو همین ازدواج تعیین می کنه. فانتزی هارو کنار بذارید. واقعا این مرد با این رفتار مناسب پدر شدنه ؟ و دوست دارید فرزند شما این مدل رفتارا داشته باشه؟ این که شما گفتید دیگه جای فکر نداره و اگه هنوز عقد نکردید بگید تفاهم نداشتیم و به هم بزنید.
مهندس منطقی مهمان
1403/03/24
سلام ما آقا را از نزدیک نمی شناسیم که نظر دقیقی بدیم. شما که باهاشون در ارتباط هستید باید تصمیم بگیرید. ولی توصیه می کنم عجله ای تصمیم نگیرید که پشیمون میشید. ایشون ممکنه صرفا علاقه به تعریف همه چیز با جزئیات کامل باشن که اگر این موضوع، شما رو اذیت میکنه می تونید به راحتی به ایشون بگید. چه زمانی از الان بهتر؟ فکر نمی کنم این دلایلی که گفتید به تنهایی برای به هم زدن نامزدی کافی باشن.
ضمن اینکه به هم زدن نامزدی تحت هر شرایطی، سابقه ای برای شما ایجاد خواهد کرد که ممکنه تبعاتی هم در آینده برای شما داشته باشه.
کمی بیشتر بررسی کنید و بعد تصمیم درست را اتخاذ کنید.
منم مهمان
1403/03/24
حرفاش و رفتارش شبیه خودشیفته هاس
من بودم بهم میزدم چون اصلا با خودشیفته نمیشه کنار اومد. اصلا انگار کر و کور هستن هرچی توضیح بدی هر چی دلیل بیاری باز کار خودشونو میکنن و قانع نمیشن:/
محمدعلی مهمان پاسخ به منم
1403/03/25
به نظر میرسه کسانی که مخالف ادامه دادن این خانم هستند همگی مجرد تشریف دارند ..
محمدعلی مهمان
1403/03/24
خیلی ساده هست به نظرم . اول ایشون با اینکه دوست دارند زندگی آرامی داشته باشند شما را جذب کرند ولی به علت اینکه بلد نبودند چطور با یه خانم صحبت کنند شما ناراحتید . خب اگه ایشون واقعا انسانی هست که صفاتش را اول گفتید می تونید ادامه ندهید . اما اگه فقط اهل لاف زدنه یا می خواد خودشو بگیره بعدا تو زندگی یاد می گیره که نباید از دختر دیگه ای اینطوری بگه پیش همسرش بگه . میش هر مشاوری هم نرو
سبحان مهمان
1403/03/24
ایا دلایل کافی است؟ خیر کافی نیست
کارنامه مهمان
1403/03/23
با پدرومادر و مشاور صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید. با خود نامزدتون هم صحبت کنید و بهش بگید که من این فشارهای مقایسه با دختران دیگه رو متحمل شدم و از پزدادن و دنبال حرف دیگران بودن خوشم نمیاد. بعد تصمیم بگیرید.
Z H مهمان
1403/03/23
قطعاً، مگه روح و روانتو از سر راه آوردی که بخوای با ایشون ادامه بدی؟؟
این آقا که از همین اول کار اینطوریه، وای به حال فردا پس فردای زندگیت...
نامزد شما با ۲۹ سال سن هنوز بچس.
محمدعلی مهمان پاسخ به Z H
1403/03/24
شما برو نی نی سایت پیام بگذار