موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

به دنبال درآمد بیشتر بودن یعنی کمال گرایی؟

  • 9:36
  • 177

سلام و وقت بخیر
پزشک عمومی و داوطلب رشته رادیولوژی هستم ( این رشته پس از ۸ سال با میانگین درآمد ۱۲۰ میلیون در ماه هست)، در تهران زندگی می کنم، کسب و کار اینترنتی دارم و فکر می کنم که می تونم در کسب و کار خودم موفق بشم و درآمد به مراتب بیشتری از پزشکی داشته باشم، از طرفی آزادی بیشتری هم دارم.
آیا این کمال طلبی من هست که داره من رو وارد این سوال می کنه که کدام یک بهتره و یا چون ۲۶ ساله هستم و با اینکه ۶ سال هست در استارتاپ های مختلف بودم، هنوز سختی روزگار رو نچشیدم؟
ممنون می شم اگر که برادر کوچک تون رو یاری کنید.

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(12) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
سبحان ۸۳ مهمان
1403/03/24
من که دیدم تا میخوام سریع تر بدوم خط پایان دورتر میشه تصمیم گرفتم بیخیال خط پایان بشم همین جوری زندگی کنم دیگه با درامد تومن کشی یجوری بگذرونم از قید خیلی چیزا بزنم مثلا ننم سرطان داره بالاخره یه روزی میمیره حتی اگه سرطان نداشت هم یه روزی میمرد قبول کردم که ننم قراره بمیره دیگه من در توانم نیست دارو بخرم قبول کردم که زندگی من از نظر مالی ضعیف هست دنبال ارتقا هم نیستم اصلا من هیچ خواسته و هدفی توی زندگیم ندارم دارم روزهاو شب ها و عمرم رو همینجوری میگذرونم تا یه روزی که خودم بمیرم یعنی نوبت من بشه
دیدی تو خیابون مثلا یکی با ویراژ سریع از بقیه میزنه جلو یکی هم مثل من با پیگان یواش میاد اما اخرش با هم به یه چراغ قرمز میرسیم زندگی هم همینطوره هر جور ادامه بدی تهش زندگی ت تموم میشه
راجب درامد این رو بهت بگم که اگه احتیاج داری درامدت رو یجوری کن که لنگ نباشی وگرنه اگه یه لامپ روشنایی تو رو کفاف میده دنبال لوستر نباش
هانیه خوناب شفق مهمان پاسخ به سبحان ۸۳
1403/03/24
"دیدی تو خیابون مثلا یکی با ویراژ سریع از بقیه میزنه جلو یکی هم مثل من با پیگان یواش میاد اما اخرش با هم به یه چراغ قرمز میرسیم زندگی هم همینطوره هر جور ادامه بدی تهش زندگی ت تموم میشه"
با اینکه فقط بیست ساله هستی ،اما عین یه هفتاد ساله حرف می زنی ،این یعنی تو معنای زندگی رو خیلی زودتر از موعد فهمیدی پس تو خیلی جلوتری ،پس نا امید نباش تو از پس زندگی برمی آیی به شرط اینکه اگه تا ته خط هم رسیدی خودتو نبازی ،از مسیر زندگی لذت ببر با همه ی خوب و بدش ،در آن ،زندگی کن نه برگرد پشت سرت رو ببین نه آینده رو بپا ،به اندازه توانت تلاش کن نه خسته بشی نه زمان رو از دست بدی
شما رو به خدا می سپارم،🌷
غریب آشنا مهمان
1403/03/13
سلام؛
اگه اشتباه نکنم چون گفتید داوطلب یعنی رزیدنت نیستید باید آزمون تخصص بدید تا قبول بشید درسته؟
من درجایگاه توصیه نیستم اما اگه واقعا رادیو رو قبول بشید تخصص لوکس و برتره چرا باید جایگزینش کنید با کسب و کاراینترنتی که همه میتونن واردش بشن؟
اگه من جای شما بودم قطعا تلاشمو برای آزمون دستیاری میکردم ببینم چی میارم و بعد از اون برای ادامه مسیر تصمیم گیری میکردم. زحمتای پزشکی کم نیست که میگید سرد و گرم روزگار نچشیدید...
اما بازهم از اساتید خودتون باید مشورت بگیرید اونم ترجیحا نه شاغلین بیمارستان های دولتی! بقیه‌شون
Aseman مهمان پاسخ به غریب آشنا
1403/03/13
آزمون رو امسال دادم و رتبه بسیار نزدیکی هم دارم با شانس قبولی بالا اما هیچ موقع علاقمند نبودم، 7 سال پزشکی گذشت و حسی پیدا نکردم، الان هم که دارم وارد رزیدنتی میشم هم حسی ندارم در حالی که در استارتاپ خودم پر از شکوفایی و ... هستم.
اما میترسم از اینکه شکست بخورم و فرصت پیش رو از دست بره! گاها به خودم میگم که تو که عمومی رو خوندی، بیا برو تخصص هم بگیر، ۳۴ سالگی تمام میشه طرحت و بعدش دیگه استقلال مالی داری.

از طرفی هم ماهانه همین الان تا ۱۰۰ میلیون بدون کار کردن میتونم از استارتاپ خودم در بیارم، دلیل رزیدنتی رفتن و طرح بعدش و بستن استارتاپم برام نا مشخص هست.
کارنامه مهمان
1403/03/12
اینکه کسب و کار خودتون رو ادامه بدید یا رادیولوژی برید رو نمیدونم ولی اینکه دنبال درآمد بیشتر هستید کمالگرایی نیست. واجبات مالی مثل خمس و زکات رو هم پرداخت کنید تا درآمد و زندگیتون برکت پیدا کنه.
Aseman مهمان پاسخ به کارنامه
1403/03/13
انشاالله ، ممنون از اینکه توجه کردید و پاسخ دادید.
مونا مهمان
1403/03/11
نه ،کجاش کمال طلبیه؟باید ادم از توان و استعدادش ییشترین استفاده رو کنه تا به اون چیزی که میخواد برسه و واسش عاقلانه و به اندازه وقت بذارین خیلی هم عالیه
ولی بنظرمن سوالتون خیلی تخصصیه،باید هم مشاوره فردی برین هم مشاوره کسب و کار
مشاوره فردی بهترین شغلیو که با ویژگی هاتون تناسب داره میگه و مشاوره کسب و کار درآمد و واقعیتشو


نظر شخصی خودم اینه که هر کدوم بیشتر علاقه دارین،شما پول میخواین خب برین سمت اونی که پول بیشتری داره همین .و اینکه نمیدونستم پزشکا ۱۲۰ تومن در میارن کم نیست که انقدر ناله و شکایت دارن معلما که ۱۵ هم نمی گیرن
Aseman مهمان پاسخ به مونا
1403/03/13
نه پول نمی‌خوام، همین الان هم پول دارم، اما وضعیت یکسان نمیمونه و این رو باور دارم.

بله یک رادیولوژیست که از ۱۸ سالگی وارد دانشگاه پزشکی شده باشه، ۲۶ سالگی هم قبول بشه، در ۳۴ سالگی اجازه مطب زدن شخصی داره و اگر دستگاه سونوگرافی هم بخره، همین حدود درمیاره ماهانه.
البته با ذکر این نکته که تا ۳۴ سالگی درآمد خاصی نداره چون طرحش تموم نشده اما بعد از اون یه مرتبه درآمد پیدا می‌کنه.

پزشکان عمومی اکثرا ۲۵ تا ۴۵ نه کمتر و نه بیشتر.میانگین هم همون ۳۰ هست.
مونا مهمان پاسخ به Aseman
1403/03/15
چون عنوان پست به پول ربط داشت اینو گفتم
ولی خب میشه بگی چه جوری الان برجی ۱۰۰ در میارین؟ماشاالله و ایشالا بیشتر بشه
میشه یه شِبه راهنمایی به من هم بدی؟
Aseman مهمان پاسخ به مونا
1403/03/16
چرا که نه، با کمال میل. اما خب در حوصله این وب نیست اینطور مشاوره ها، در نظر داشته باش که دنیا عوض شده و ما هم باید عوض بشیم البته نه با گرفتن مدارک مختلف، بلکه با اموزش تا اخر عمر، این فقط یک قانونه اما تمام زندگی شما رو باید در برگرفته باشه.(مدرک گرفتن از دانشگاه و اتمام آموزش که نشد دلیل!)

اگر ایده ای دارید که عباقه مند هستید که دنبال کنید، اگر که نه برید دنبال اون چیزی که در اون خوب هستید اما خب ممکنه علاقه نداشته باشید. حالا سوال بیش میاد که چی کار کنم؟ من به شما میگم: فقط یک کتاب برای شروع و مشخص شدن مسیر نیازه: بزر-گراه ملیو-نر.ها (حدودا 700 صفحه هست)

در نظر داشته باش که افرادی از من جلوتر هستند که در هفته 1 کتاب میخونن!
مونا مهمان پاسخ به Aseman
1403/03/16
مرسی
اتفاقا خیلی در حوصله همه هست این مسائل
متاسفانه فکر میکنم نه به چیزی که استعداد داشتم رسیدم و نه تو چیزی که علاقه ندارم خوب هستم و
فکر می کردم این کتاب‌ها زرده و هیچ کس نمیاد رازشو به راحتی در اختیار دیگران قرار بده،هدفم در واقع پول نیست ولی خب خ وقته دنبال پول در آوردن هستم با زمان کم
امیدوارم این کتاب کمک کنه

و اینکه بازه ی سنی هم مطرحه برای موفقیت یا نه؟

Aseman مهمان پاسخ به مونا
1403/03/22
زرد؟ اینطور فکر نمیکنم، همین کتاب در حوضه کسب و کار هست دیگه ، اینکه چطور مدیریت منابع و ایده‌پردازی کنید نیاز به مطالعه داره.
هر بازه سنی میتونه برای خودش نکته مثبتی تلقی بشه و تناسبش با ایده مطرح شده خیلی مهمه. تنها چیزی که به شما کمک نمیکنه این هست که هیچ کاری نکیند و فقط فکر کنید بدون مطالعه!

پس شروع کنید