موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

دوست دارم چرایی محکمی برای پوشیدن چادر پیدا کنم

  • 18:32
  • 144

سلام
مدتی داشتم درباره چرایی چادر تحقیق می کردم، تقریباً تمام مطالب و سخنرانی های موجود رو نگاه کردم ولی هیچ کس درباره چادر دلیل قانع کننده ای ارائه نکرد، خودم چادریم ولی دوست داشتم چرایی محکمی برای چادر پیدا کنم که هیچ وقت اون رو رها نکنم و دیدم واقعاً در این زمینه کم کار شده، همه جا فقط از فایده حجاب گفته شده و در نهایت اینکه چادر حجاب برتر است در همین حد

من برای این جواب ها شکل استدلالی بگیره و بتونیم به نتیجه ی درستی برسیم دو تا سوال می پرسم که لطفاً آقایون و حتی خانم ها لطف کنند و با استدلال و دقیق پاسخ بدن. خب در این که حجاب چادر بهتر از مانتو هست شکی نیست اما با این دلیل بخوایم انتخاب کنیم خب حجاب پوشیه هم بهتر از چادر تنها هست، پس باید از پوشیه استفاده کنیم؟ 
حرف من اینه که بهتر بودن حجاب چادر دلیل بر لازم بودنش نیست. من هیچ وقت ندیدم آقایون از مانتوی مناسب گلایه کنند پس چه دلیلی باعث می شه مانتو حجاب کافی نباشه و ما بریم سراغ چادر؟ شما به عنوان یه دختر چرا حجاب مانتو رو کافی ندونستی و قانع نشدی و رفتی سراغ چادر؟ 
شمای پسر چه چیزی باعث شده حجاب مانتو (مناسب) رو کافی ندونی و برای ازدواج فقط روی چادر تاکید کنی؟ یا دیگران رو فقط به چادر تشویق کنی

لطفاً دقیق پاسخ بدید و اینکه صرفاً چادر بهتره و دلایل کلی نگید. ممنون
در پایان اگر به جواب بهتری رسیدیم دلایلی که خودم با تجربه بهش رسیدم رو به اضافه نتیجه این پست، ان شاء الله در پست دیگری منتشر می‌کنم.

توصیف مانتوشلوار مناسب از نظر من: 
رنگ نسبتاً ساده (رنگ‌های تقریباً تیره مثل مشکی، سرمه ای، قهوه ای، توسی، آبی، سبز کمی تیره) 
قد مانتو حداقل کنار زانو یا پایین تر
مدل مانتو ساده و گل دوزی خیلی جلب توجه کننده و تور دوزی و چین دار نباشد
مانتو گشاده و انحنای بدن رو مشخص نمی کنه و جنسش هم طوریه که نازک نیست و صاف می ایسته تقریباً
تا پایین دکمه داره و چاک نداره یا اون جوری نیست باز بشه
آستینش بلنده (تا مچ) 
شلوار بلند تا روی پا و مدل راستا و کمی گشاد که انحنای پا مشخص نیست.
روسری و یا شال یا مقنعه کمی بزرگ که تقریباً تا نزدیک یک وجب بالاتر از کمر میاد و نازک نیست و رنگ‌های جیغ نداره
(البته این چیزیه که من می پسندم و الی کمی گلدوزی و... شاید ایراد آنچنانی نداشته باشه، حتی بعضی چادرها هم الآن گلدوزی شده هستند که خودم دوست ندارم) 
این عکس به غیر از آرایش صورت و گلدوزی مانتو، تقریباً نزدیک به منظور منه: 

پیوست 11 تیر 1403

داشتم به این فکر می‌کردم که چرا در اماکن مذهبی یا برخی ارگان‌ها حجاب اجبار چادره؟ 
بعد به این رسیدم که اگر قرار بود حجاب مانتو با کلی جزئیات تعریف بشه، چند درصد افراد با دقت همین جزئیات رو رعایت می‌کنند و ملاک برخورد با افراد چی می‌شد؟ 
ولی چادر تکلیفش مشخصه. 

حجاب مانتوی مناسب بد نیست (هر چند به چادر نمی رسه) ولی تعریف کردن مانتوی مناسب و رعایت کردنش اونم طی سال‌ها کار راحتی نیست. 
انسان تنوع طلبه، چه کسی می تونه مدام مانتو در یک طیف رنگ تیره استفاده کنه؟ 
آیا می تونی وقتی یه مانتوی قشنگ دیدی که گل دوزی جذابی داره نخریش؟ (یا تو ذهنت میگی این همه بدحجابی حالا یه ذره طرح و رنگ چه اشکالی داره) 
اگه یه مانتوی قشنگ دیدی که یه ذره کوتاس می تونی نخریش؟ (یا اینکه میگی حالا شلوارم گشاده اشکالش چیه) و خیلی چیزهای دیگه....
تو این دنیای رنگارنگ و غوطه ور در افکار و تبلیغات مسموم و وسوسه‌ها، قراره چقدر مانتوی مناسبت رو بدون ذره‌ای تغییر حفظ کنی؟ یه سال؟ دو سال؟ سه سال؟ 
شاید فردا عوض نشی ولی سال بعد چی؟ 
انسان فراموش کاره! 
این قدر به خودت اطمینان داری؟ میدونی اعتماد به خود عین وسوسه‌ی شیطانه
میدونی حفظ دین در آخرالزمان مثل نگه داشتن آتش در دسته که تو این قدر راحت گرفتی ماجرارو؟ 
آیا در این همه بد حجابی باز هم می تونی جلوی میل طبیعیت به دیده شدن رو بگیری؟ آیا می تونی خودت رو توجیه نکنی و با نیاوردن کلی عذر و بهانه از سیل تبلیغات خودت رو حفظ کنی؟ 

به خاطر همین به این نتیجه رسیدم که به فرض مانتوی مناسب حجاب کاملی داره، ولی چادر علاوه بر حجاب کامل ترش یه ویژگی داره و اون اینه که علاوه بر اینکه کوتاه یا تنگ نمیشه، خودش می شه یه عامل تلنگر، خیلی جاها روت نمیشه با چادر فلان آرایش رو بکنی، نمی تونی با چادر فلان کفش رو بپوشی، نمی تونی با چادر...
آره چادر می شه معیار تو برای انتخاب لباس و رفتارت، می شه تلنگر دائمی و با رنگ مشکی یک دستش جلوی تنوع طلبیت و میل درونیت به دیده شدن رو می گیره، چادر علاوه بر اثر بیرونی اثر درونی هم داره و تو از چادرت رنگ می گیری (البته کاری به چادری هایی که بدون تفکر اون رو به خاطر اجبار یا... پوشیده اند ندارم) 

و دیروز از خدا که خواستم هدایتم کنه و پاسخ درست رو نشونم بده این کلیپ رو پیدا کردم و به طور عجیبی

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(21) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
سکوت شب مهمان
1403/04/11
ادامه کامنت قبلشکلکلطفا بعد از کامنت قبلی اضافه کنید)
رو قلبم اثر داشت به عنوان ختم کلام این رو ببینید.
یا علی:

https://media.rasekhoon.net/009/18/Clip/
Khabari/faribhejadyahodiyannakhorid.mp4

(آقای نجفی اگر قابلیت آپلود داره یا لینک کردن، لطفا زحمتش رو بکشید)
پاسخ : سلام وقت بخیر
متاسفانه در بخش نظرات امکان فعال کردن لینک وجود نداره
سکوت شب مهمان پاسخ به سکوت شب
1403/04/11
سلام آقای نجفی
این ادامه ی همون بخشیه که گفتم انتهای پستم اضافه کنید هست
چون داخل یه کامنت جا نشد جدا فرستادم
اگه زحمتی نیست اینم به پست اضافه کنید.
پاسخ : سلام وقت بخیر
به عنوان پیوست 11 تیر ضافه شده، مگر این که مظورتون چیز دیگه ای باشه
سکوت شب مهمان
1403/04/11
سلام آقای نجفی ممکنه این کامنت رو به پایان پستم اضافه کنید که دیده بشه:

پاسخ:
داشتم به این فکر می کردم که چرا در اماکن مذهبی یا برخی ارگان ها حجاب اجبار چادره؟
بعد به این رسیدم که اگر قرار بود حجاب مانتو با کلی جزئیات تعریف بشه، چند درصد افراد با دقت همین جزئیات رو رعایت می کنند و ملاک برخورد با افراد چی میشد؟
ولی چادر تکلیفش مشخصه.

حجاب مانتوی مناسب بد نیست(هرچند به چادر نمیرسه) ولی تعریف کردن مانتوی مناسب و رعایت کردنش اونم طی سال ها کار راحتی نیست.
انسان تنوع طلبه، چه کسی می تونه مدام مانتو در یک طیف رنگ تیره استفاده کنه؟
آیا میتونی وقتی یه مانتوی قشنگ دیدی که گل دوزی جذابی داره نخریش؟(یا تو ذهنت میگی این همه بدحجابی حالا یه ذره طرح و رنگ چه اشکالی داره)
اگه یه مانتوی قشنگ دیدی که یه ذره کوتاس می تونی نخریش؟ (یا اینکه میگی حالا شلوارم گشاده اشکالش چیه) و خیلی چیزهای دیگه....
تو این دنیای رنگارنگو غوطه ور در افکار و تبلیغات مسموم و وسوسه ها، قراره چقدر مانتوی مناسبت رو بدون ذره ای تغییر حفظ کنی؟یه سال؟دوسال؟سه سال؟
شاید فردا عوض نشی ولی سال بعد چی؟
انسان فراموش کاره!
این قدر به خودت اطمینان داری؟ میدونی اعتماد به خود عین وسوسه ی شیطانه
میدونی حفظ دین در آخرالزمان مثل نگه داشتن آتش در دسته که تو این قدر راحت گرفتی ماجرارو؟
آیا در این همه بد حجابی بازم میتونی جلوی میل طبیعیت به دیده شدن رو بگیری؟ آیا میتونی خودت رو توجیه نکنی و با نیاوردن کلی عذر و بهانه از سیل تبلیغات خودتو حفظ کنی؟

به خاطر همین به این نتیجه رسیدم که به فرض مانتوی مناسب حجاب کاملی داره، ولییییی چادر علاوه بر حجاب کامل ترش یه ویژگی داره و اون اینه که علاوه بر این که کوتاه یا تنگ نمیشه ، خودش میشه یه عامل تلنگر، خیلی جاها روت نمیشه با چادر فلان آرایش رو بکنی، نمیتونی با چادر فلان کفش رو بپوشی، نمیتونی باچادر...
آره چادر میشه معیار تو برای انتخاب لباس و رفتارت، میشه تلنگر دائمی و با رنگ مشکی یک دستش جلوی تنوع طلبیت و میل درونیت به دیده شدن رو میگیره، چادر علاوه بر اثر بیرونی اثر درونی هم داره و تو از چادرت رنگ میگیری(البته کاری به چادری هایی که بدون تفکر اون رو به خاطر اجبار یا... پوشیده اند ندارم)

و دیروز از خدا که خواستم هدایتم کنه و پاسخ درست رو نشونم بده این کلیپ رو پیدا کردم و به طور عجیبی
پاسخ :
سلام وقت بخیر
اضافه شد
FaAh مهمان
1403/04/10
سلام
ببینید حجاب یعنی عدم جلب توجه.
و اینکه میگن حجاب برتر چادر هست بخاطر اون کمترین حالت جلب توجهش هست( البته منظور من چادرهای خاص الان نیستن که پر از طرح و... هستند) و خانم هم با پوشیدن اون راحت تر هست و دیگه نگران تنگ یا گشاد بودن مانتو و... نیست.
و اینکه من توصیه میکنم برای کاملتر درک کردن این موضوع به کانال جناب حسین مختاری سر بزنید یه موضوع به اسم تحریک جنسی فکر کنم دارن. اونجا کاملا همه چی جمع بندی شده. اون مطلب فکر کنم خیلی بهتر بتونه کمکتون کنه. چون ممکنه با این جا گفتنش یه سری سوءتفاهم ها پیش بیاد. و بحثتون به حاشیه کشیده بشه.
موفق باشید.
سکوت شب مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
سلام ممنون عزیزم
درسته ولی پوشیدن چادر هم دلیل براین نمیشه آدم هرمانتویی بپوشه ولی فقط میشه کمی راحت تر گرفت از باب جزئیاتی مثل طرح و رنگ
ممنون اون مطلب رو بررسی کردم اما اتفاقا همون جا هم کسی به خود مانتو اشاره نکرده بلکه از نامناسب بودنش بحث شده
FaAh مهمان پاسخ به سکوت شب
1403/04/10
سلام مجدد
ببینید بنظرم بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و بهتر در این مورد مطالعه خود فرد باشه.
چون همون‌طور که دیدید هر اشاره ای اینجا یه سری بی احترامی ها به دنبال داره که شاید بیشتر باعث بهم خوردن ذهنتون بشه.
ببخشید که متنی که معرفی کردم نتونست زیاد کمکتون کنه.
موفق باشید
FaAh مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
و البته یه مورد رو فکر کنم نتونستم درست منظورم رو برسونم اینکه گفتم دیگه به فکر تنگ یا گشاد بودن مانتو نیست منظورم این نیست که آدم زیر چادر هر نوع پوشش دوست داشت داشته باشه. اتفاقا با یه سری انتخاب ها مسئولیت آدم هم بیشتر میشه.
دیگه ببخشید نمیتونم بیشتر از این راهنمایی کنم شاید اگه رو در رو بودیم بیشتر از اینا حرف میزدم 🙂 فقط خواستم اون قسمت حرفم رو بیشتر توضیح بدم که بتونم منظورم رو برسونم.
و در آخر اینکه شما یه راه رو انتخاب کن و در موردش تحقیق کن مطمئن باشید که اونقدر راهنمایی ها خدا پیش پاتون می‌ذاره که بتونین به چیزی که میخواهید برسید.
البته آدم ممکنه اول متوجه نشه ولی وقتی به پشت سرش نگاه می‌کنه تازه متوجه میشه که اون چیزی که فکر میکرده خودش کشف کرده اون بالایی دو دستی تقدیمش کرده😉
و خیلی خوشحالم که با آدم دغدغه مندی مثل شما هم صحبت شدم.
با آرزوی بهترین ها 🌹
ای بابا مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/11
سلام خانم فا.
می خواستم از شما معذرت خواهی کنم اگه باعث ناراحتیتون شدم. گاهی حرفاتون نادرسته ولی میدونم قلب پاکی دارید و امیدوارم من رو حلال کنید. من هم بابت یه سری مسائل ناراحتم باعث میشه با صبر و حوصله با شما تعامل نکنم و اینم باعث میشه شما منو درک نکنید. به هر حال ببخشید. سعی میکنم پیام نذارم تا دل کسی نشکنه. من باهاتون مخالفم ولی بهتون علاقه مندم و احترام میذارم. 🌹🌹🌹🌹🌹
FaAh مهمان پاسخ به ای بابا
1403/04/11
سلام مجدد
راستش اولش که متن اولتون رو خوندم خیلی بهم برخورد ولی بعدش به این نتیجه رسیدم که ما داریم اینجا بحث میکنیم و خب تو تایپ هم نمیشه آدم منظورش رو کامل برسونه و باعث یه سری سوءتفاهم ها میشه. و اگه منم خوب حرف نزدم معذرت می‌خوام.
اتفاقا خیلی خوشحالم با شما تبادل نظر میکنم وبخاطر اینکه با هم تبادل نظر کنیم یه پست جداگانه گذاشتم که بتونیم باهم بحث کنیم بدون ناراحتی.
که جناب نجفی اسمش رو گذاشتن بحث دو نفره کابرFaAh و آقا یا خانم ای بابا 🙂
لطفاً بیایین بیشتر باهم تبادل نظر کنیم .
منم با وجود یه سری اختلاف نظر ها نهایت احترام رو به شما دارم و برام عزیز هستید 🌹
سکوت شب مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/11
قطعا همینطوره همه چیز رو خدا به آدم نشون میده
حتی گاهی از طریق افکار خودت
ممنون از شما
پاینده باشید💖
سکوت شب مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/11
سلام
اتفاقا استفاده کردم و کانال رو هم دنبال کردم چون به نظرم به دردبخور آمد.
ممنون از شما🌹
خیلی حس خوبی به شما دارم موقعیتش پیش نیامد بهتون بگم😍❤
در شب ولادت امام کاظم در دعا شمارو هم یاد کردم ان شاءالله همسری شایسته به خوبی خودتون نصیبتون شه💐
ای بابا مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
خانم، صد بار در پستا گفتین کانال حسین مختاری. من خوندم همه کتابارو و نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و حدس زدم احتمالا فقط درباره تینیجرهاییه که در خانواده های خیلی خیلی مذهبی بزرگ شدن. از مثالها و حرفاشم مشخصه. بنابراین احتمالا برای تینیجرهای حزب الهی ینی یک درصد جامعه کاربرد داشته باشه. یه جماعت محدود که از نظر روان شناسی درگیر انواع عقده ها و محدودیت ها و مشکلات هستن، احساس خودشون رو به همه تعمیم میدن و برای جامعه تز میدن. اینا همش از عقده ها و حقارت هاییه که تو این خانواده ها به بچه ها تحمیل شده. اگه مطلب علمی درباره همه افراد به این صورت وجود داشت دنیای غرب که مهد علم هست به بخشی از اون اشاره میکرد. هیچ کس نفهمیده فقط آقای حسین مختاری یهو متوجه شدن که پسرا از پوشیه زدن دخترا و از شلوار طوسی تحریک میشن و دخترا از اینکه کسی بهشون کمک کنه یا عطر بزنه تحریک میشن؟ امیدوارم خدا در سایه ی امام زمان همه افراد مشکل دار و پر از عقده و کمبود و روان پریشی رو به راه راست هدایت کنه. شما هم اگه خودتون اینجورید لطفا فکر نکنید همه مثل شمان. تجربه های یه سری آدم همورکار معیار تز دادن برای جامعه نیست. دختره میگه پسره اومد دم در فهمید کسی نیست وارد خونه شد و فلان.... خب این دختر کمترین سلامت روان و کمترین خانواده ی سالمی داره که فضا رو برای چنین اتفاقاتی فراهم میکنه؟ با بالا بردن سطح فرهنگ و سواد خانواده ها و پرورش فرزندان در یه فضای نسبتا معمولی، میتونی از این حوادث جلوگیری کنی. نیازی به این همه دروغ پراکنی درباره دخترها و پسرها نیست. انگار همه دخترا و پسرا منتظر نشستن تحریک بشن. پسره میگه روسری دختر از کنار چادرش بیرون باشه تحریک میشم بعد آقای حسینی اینو معیار گرفته. بخواهید یا نخواهید جامعه این القائات شما رو قبول نداره و می بینید که ازتون عبور کردن. شما هم دایم التحریک بمونید . جامعه رو دست شما بدن به کل رنگ ها و لباس ها و احترام و کمک و انسانیت رو از جامعه می گیرید مبادا اینا باعث تحریک کسی بشه. چون خودتون تحریک میشید و قبول هم ندارید که باید درمان بشید.
FaAh مهمان پاسخ به ای بابا
1403/04/10
سلام
فکر میکنم شما خیلی دلتون پر بوده که این همه مطلب از حرفهای من استنباط کردین.
من کی گفتم که همه پسرا و دخترا به قول شما دایم التحریک هستند؟؟؟
و من فقط اشاره کردم که شاید اون مطالب به ایشون کمک کنه و بخاطر همین سوء تعبیر ها نیومدم اینجا چیزی بگم.
در ضمن تو اون کانال هم گفته شده که هر کسی تا حدی که می‌تونه رعایت می‌کنه نه اینکه با حرف چند نفر برای جامعه نسخه پیچیده بشه.
واقعا نمیدونم چرا تا ما یه جایی به مشکل بخوریم شروع میکنیم به زیر سوال بردن شخصیت طرف مقابل؟؟
من یه معرفی کردم هر کی خواست می‌ره میخونه و اگه دید به دردش میخوره که چه بهتر و اگه به دردش هم نخوره نهایت ده پانزده دقیقه وقت گذاشته.
همین.
و اینکه اگه کسی میخواد در یه زمینه ای بحث منطقی بکنه باید همه تعصباتش رو بذاره کنار تا بتونه بحث مفیدی داشته باشه وگرنه فقط وقت تلف کرده.

نه اینکه حالا من بیام افرادی که نظری مخالف من رو دارن مریض خطاب کنم.
من هیچی حداقل به هم جنس های خودتون احترام قائل می‌شدین و مریض خطابشون نمیکردین.
بعدم تو این جامعه یا هر کجای دنیا حتی اگه اصلا هیچ پوششی هم نباشه اکثر افراد هیچ مشکلی نخواهند داشت لازم نیست ما به فکرشون باشیم.حالا اینکه یه نفر خودش بخواد تو کاراش دقت کنه به خودش لطف می‌کنه.
فقط امیدوارم اون امام زمانی که افراد روان پریشی مثل من رو هدایت می‌کنه یه عنایتی به شما عزیزان هم بکنه که اینقدر به ما لطف دارین.
اصلا من مریض و روانپریش شما که آدم سالمی هستین بهتر نیست یه عنایتی به ادبیات تون تو حرف زدن با بقیه داشته باشید ؟؟؟.

موفق باشید
ای بابا مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
جناب، من به خانم سکوت جواب دادم بخونید.
مشکل اینه که شما جهان رو سکشوال می بینید و توصیه می کنید دیگران سکشوال ببینند ولی با حاشیه سازی به اصل مطلب توجه نمیکنید. مریض بودن ربطی به همجنس و غیرهمجنس نداره. شما یه سرچی بکنید ببینید این شدت تحریک جزو افراد با سلامت روان محسوب میشه یا خیر. با این وضعیتی که آقای مختاری در چهار کتابی که نوشتن توصیف کردن، هر مردی از محارم خودشم تحریک میشه حتی اگه اونا رو با چادر ببینه. حرف شدن با شما بی فایده است. وگرنه هر کسی ذره ای وجدان داشته باشه تصدیق میکنه اون پسری که نوشته «وقتی دختری بهم نگاه کنه تحریک میشم» اون پسر قطعا مشکل روانی داره. فکر نکنید بدون لباسه.... با همون ظاهری که در خیابان ظاهر میشه اگه دختری بهش نگاه کنه تحریک میشه و از نظر شما سالمه و اگه بگیم مریضیم یعنی توهین کردیم.
تعجبی نداره حرفای منطقی از نظر افرادی مثل شما توهین باشه. بعد حرفای خودتون به دیگران توهین نیست. به نظرم معرفی این کتابا مصداق بارز توهینه حداقل برای اینکه اصرار داره دختر و پسر و زن و مردا اینجورین واصرار داره بگه جامعه اینجوریه. بعد نمیدونم شما که این کتابو قبول دارید چرا از اینکه بگم مطالب این کتاب شامل حال شما میشه ناراحت شدید؟؟؟؟ خود نویسنده گفته دختر و پسر دایم التحریک ان. بارها در کتاب گفته پسرا همیشه و در همه جا تحریک اند. مثالش موقع مردیه که داره از سرطان میمیره. میگه اون لحظه یکی خبر فوت سرطانی رو بده اگه صداش خوب باشه مرده تحریکه و براش اهمیت نداره از سرطان داره میمیره.
درحالیکه واقعیت اینه که یه مرد که صبح تا شب بیرون خونه زحمت میکشه گاهی عصرا اینقدر خسته است که انرژی یه لبخند زدن هم نداره چه برسه اینکه بخواد با کمتر چیزی تحریک بشه .
شما که خودتون رو به نادرست اهل استدلال میدونید، چرا درحالیکه این کتابو قبول دارید خودتون رو شامل توصیفات این کتاب نمیدونید؟‌ این کتاب گفته شما دایم التحریکید نه من. مشکل شما و خانم سکوت اینه که با هر کسی که نقدتون کنه مشکل دارید. من دیگه جواب نمیدم تا راحت در این وبلاگ بتازونید و در قیامت همه چیز مشخص میشه که چه کسی مطالب نادرست نشر داده و به هم جنس های خودش توهین کرده.
سکوت شب مهمان پاسخ به ای بابا
1403/04/11
من متوجه نشدم خطاب به من بوده!

من به کسی توهین نکردم!!
سکوت شب مهمان پاسخ به ای بابا
1403/04/10
ایشون در پست من نظر دادن و قصد راهنمایی داشتند علت این همه واکنش شمارو نمیفهمم
خانم FaAh همیشه خیلی با ملاحظه کامنت میذارند.
اگر کامنتاشون رو دوست ندارید، کاری نداره، فقط کافیه اسمشون رو دیدید رد شید و این قدرهم نه خودتون نه ایشون اذیت نمیشید.
من خودم چون کامنتاشون رو دوست دارم میخونم.
اجباری در خواندن و نخواندن هیچ کامنتی نیست!
البته نقد نظر اشکالی نداره و آزاده ، ولی یه خورده شما از نقد دیگه فراتر رفتید انگار!
میدونم مشکلی با خانم FaAh ندارید و حدس می زنم دختر خوب و مهربونی هستی و درباره حجاب دغدغه داری(از کامنتات مشخصه) ولی انگار یه خورده هنوز درونت احساساتی در تناقض هستند و این اذیتت میکنه و باعث میشه بحثش پیش میاد واکنش نشون بدی، ببخشید البته فقط احساسم رو گفتم.
ولی عزیزم حرفات به نظرت داره ایشون رو آزرده می کنه، اگه دوست داشتی و سوالی ذهنت رو در مورد حجاب درگیر کرده بپرس شاید تونستیم کمکت کنیم.
منم چند روزه خیلی دارم به چادر فکر می کنم اتفاقا الآن خواستم بیام نتیجه ای که بهش رسیدمو بنویسم که کامنت شمارو دیدم.
یه چیزی به نظرم خیلی جواب میده کمک خواستن از خداس
وقتی از ته قلب از خدا میخوای هدایتت کنه به طرز عجیبی جواب رو راحت پیدا می کنی
موفق باشی
ای بابا به ف ا ا ه و سکوت شب مهمان پاسخ به سکوت شب
1403/04/10
از کجای حرفای من توهین به سکوت شب درومد؟ ببینید خانم فا چند بار تو کامنتاشون گفتن کتابای حسین مختاری بخونید. منم سرچ کردم و ۴ کتابشون رو کامل خوندم با بخشی از مطالب کانالشون. واکنش من نه واکنش به ایشون بوده نه شما. واکنش به معرفی این کتابا بوده که معرفی کردن و کل پیامم نقد به این کتاب بود به جز دو سه خط آخرش که میتونست شامل همه افرادی بشه که این کتاب رو قبول دارن. نمی فهمم مشکل کامنتم چیه. من برای دختری که با پسره دوست شده و بردتش خونه بعدم میگه پسره خودش اومد خونمون و بعد همه جای بدن دختره کبود شده، کلمه همورکار رو به کار بردم. این بده ؟‌ کجای حرفم بده؟ بقیه چیزایی که نوشتم همه مطالب همین کتابه. نوشته پسرا از روسری و پوشیه و شلوار و کفش و ... و دخترا از همه چیز تحریک میشن. منم نقد کردم. اینجا به ایشون پیام ندم پس کجا بدم؟ مگه خانم فا پست جداگانه برای معرفی این کتاب نوشتن؟ ایشون چند بار در کامنتا به این کتابا ارجاع دادن منم به خاطر معرفی ایشون همشونو خوندم و بالاخره باید زیر یکی از کامنتاشون پیام بدم چه جایی بهتر از این پست که درباره حجابه؟
مشکل من با این کتابا اینه که داره تصویر غیرواقعی از دختر و پسر و زن و مرد به جامعه ارائه میده و یه تصویر از افراد مریض و بیمار رو به کل جامعه تعمیم میده. حتی در کتاب چهارم خود آقایی که پیام داده نوشته من بیمار جنسی ام. کتاب نوشته بستنی نخورید در خیابون چون آقایان فیلم پ دیدن و بستنی خوردن باعث تحریک میشه و ادعا میکنه داره آقایون رو به جامعه ی زنها میشناسونه. چند درصد آقایون اینارو قبول دارن؟ ما هم پدر و مادر و خواهر و برادر و فامیل و دوست و آشنا و نزدیکان صمیمی داریم و هم از خودمون آگاهیم. اینها آدرس غلطه . پس از فردا کسی رستوران نره چون صدای غذا خوردن اینارو یاد صدای پ میندازه ، یا کسی آب نخوره چون صدای آب اینارو تحریک میکنه. چرا نمیخواید به خودتون بیاید عزیزم؟ این افکار خانم فا و حسین مختاری نه تنها کمکی نمیکنه ، کل جامعه ایران رو یه جامعه ی مریض و روانی معرفی میکنه که با رنگ و خوردن و پوشیدن و سبک زندگی معمولی دایم التحریکه. اسم این کارو نذارید هدایت شدن. این اسمش سرایت بیماری به افراد سالم و مریض جلوه دادن جامعه است. واقعا چقدر فرقه بین کتاب زن آیت الله جوادی آملی و کتاب هایی که جامعه ی حزب الهی به جوون ها پیشنهاد میدن.
سکوت شب مهمان پاسخ به ای بابا به ف ا ا ه و سکوت شب
1403/04/11
من اون کتاب هارو نخوندم یعنی من این موضوع رو داخل کانال دیدم فقط یه پی دی اف از یه سری استوری بود
این چیزهایی که میگید رو ندیدم شاید حق داشته باشید در بعضی موارد.
ببخشید من پیش فرضم اینه که شما دختری
دختر خوب هرکسی یه مدلی دوست داره زندگی کنه
حالا اگه به نظر تو سبک زندگی من نوعی سختگیرانس ، مسئله ای نیست،
من شمارو مجبور نکردم انتخابش کنی.
ممنون بابت معرفی کتاب
در پناه خدا
FaAh مهمان پاسخ به ای بابا
1403/04/11
راستی یه چیزی یادم رفت بگم، اگه جامعه رو دست من میدادن که میدونستم چیکار کنم. یه پرده سیاه بین هوا و زمین نصب میکردم تا ذره ای نور آفتاب به احدی نرسه😂
این حرفا چیه میزنین آخه؟ من چیکار به رنگ لباس مردم دارم؟ من همین که بتونم یه کاری واسه خودم بکنم هنر کردم.
نمیدونم آقا هستین یا خانم؟ ولی این ادبیاتی که انتخاب می‌کنید باعث اذیت طرف مقابل میشه. و دلخوری پیش میاد. منم میام یه حرفی ناخواسته میزنم شما ناراحت میشین و من بیشتر ناراحت میشم که باعث ناراحتی شما شدم.
شما چه آقا باشید چه خانم برای من کاملا محترمین. اگه آقا هستین و احیانا متنی که معرفی کردم باعث شد که دچار سوء تفاهم بشین که همه فکر می‌کنند آقایون اونطوری هستن و اگه خانمین و احساس کردید که این مطلب باعث اذیت شدنتون شد مطمئن باشید که من واقعا قصد بدی نداشتم.

و نمیدونم شاید بهتر باشه اگه حرفی و یا انتقادی نسبت به متن یا حرف من دارین بیایین دوستانه بگین تا من اگه مشکلی هست رفع کنم یا بتونم منظورم رو توضیح بدم. اینطوری که شما با شمشیر حمله میکنین من مجبور میشم یه دفاعی از خودم بکنم و بعد هم شما ناراحت تر میشین و هم من متوجه نمیشم اشکال حرفام کجاست و این روند ادامه خواهد داشت و اینطوری بقیه هم اذیت میشن.
حالا نمیدونم ممکنه فکر کنید که دارم با این حرفا مظلوم نمایی میکنم ولی واقعا قصدم حل این مسئله هست. چون این وبلاگ تا حالا تقریباً تنها وبلاگ مفید بوده و من واقعا نمیخوام از دستش بدم. ولی وقتی احساس کنم با یه حرف من ممکنه سوءتفاهم پیش بیاد مجبور میشم کمتر اینجا باشم و خب نمیخوام این اتفاق بیافته.
این رو کاملا خواهرانه تقاضا دارم که کمکم کنید.
و من نمیدونم واقعا چرا حرفام این سوءتفاهم ها رو به وجود میارن. من تا حالا فکر میکردم که در این مورد انعطاف دارم که شما کامل زدین پودرش کردین🙂
در هر صورت بازم ممنون میشم که اشکالاتم رو بگین و خوشحالم که دارم با افرادی بحث میکنم که من رو به چالش میکشن.
البته چالش ملایم تر 🙂
و در آخر اگه حرفام باعث اذیت تون شد بذارین به حساب عدم توانایی ام تو کنترل کردن عصبانیتم نه خواسته خودم.
امیدوارم که خواهرانه متنم رو مطالعه کنید.
با آرزوی بهترین اتفاق ها برای شما و همه دوستان.

از خانم سکوت شب و بقیه دوستان بابت انحراف بحث معذرت می‌خوام.
مهندس منطقی مهمان
1403/04/09
سلام به نظرم در هر صورت مهم اینه که حجاب شما کامل و پوشیده باشه. اگر دوست داشتید چادر داشته باشید که چه بهتر وگرنه همین که با حجاب خودتون از بدن نمایی و جلب توجه به طور کامل جلوگیری کنید کفایت می کنه.
سکوت شب مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/04/10
سلام ممنون

آمار و اطلاعات خانواده برتر

  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 1293
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 415
  • بازدید امروز : 1,986
  • باردید دیروز : 3,311
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1,986
  • بازدید ماه : 1,986
  • بازدید سال : 95,559
  • بازدید کلی : 95,642