موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

مشارکت پایین و حضور 40 درصدی مردم غمبار ترین پدیده این دوره از انتخابات بود.

  • 14:26
  • 47

بسم الله الرحمن الرحیم 
دو مرحله ای شدن انتخابات و مشارکت پایین و حضور 40 درصدی مردم غمبار ترین پدیده این دوره از انتخابات بود. البته نباید گلایه های اقتصادی را تنها عامل این کاهش حضور دانست. بلکه انتخابات متعدد دریک سال، حضور های میدانی متعدد مانند تشییع شهید رئیسی و راهپیمایی های مربوط به غزه و ... نیز به نوبه خود، موجب پایین آمدن آستانه حساسیت مردم به پدیده های ملی مذهبی شده است. 

در واقع این حد از مشارکت در تراز جمهوری اسلامی و دوستداران حقیقی آن نیست اما نباید این حضور کمتر از حد انتظار را ضرورتا به معنای پشت کردن به نظام به شمار آوریم. 

بسیاری از حکومت های به اصطلاح دموکراتیک موجود در دنیا که شرکت در انتخابات را اجباری نکرده اند ، بیش از 35 درصد نمی توانند مردم را پای صندوق بکشند با اینکه رفاه اقتصادی آن ها بالاتر است. 

ان شاء الله بایستی برای مرحله بعد انتخابات یکی از اهداف اصلی ما این باشد تا مردمی را که با نظام جمهوری اسلامی مشکل اساسی ندارند متقاعد کنیم که باز هم زحمت مشارکت را به خود بدهند و در صحنه انتخاب حاضر شوند.

منبع: کانال پایگاه نظامی سجیل در ایتا

مطالب مرتبط :


(کل 0 توسط 0 نفر)

(10) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
FaAh مهمان
1403/04/10
سلام
من نمیخوام چیز زیادی در این مورد بگم ولی
مطمئنم اکثر همون ۶۰ درصد اگه مشکلی برای کشور پیش بیاد تا پای جانشون از کشور دفاع میکنند.
یعنی اون ۶۰ درصد اگه ناراضی هم باشن از عملکرد ها ناراضی هستن نه از کشور.
پس شاید بهتر باشه توقع ها به سمت من مسئول برگرده نه به سمت مردم.
و مطمینم دشمن هم این رو می‌دونه که نمیتونه اقدامی بکنه.
ولی این مردم همیشه در صحنه رو هم باید دریابیم .
خانواده برتر مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
سلام وقت بخیر
بنده هم با شما موافقم.
به نظرم اکثریت اون 60 درصد راضی به نابودی ایران نیستند، اما در هر حال ناراضی هستند و نسبت به وضع موجود اعتراض دارن.
بنده هم اعتراض دارم، منتهی معتقدم اگه کنار بکشم باز هم باید دوران 8 ساله روحانی رو تحمل کنم. کاش آقای پزشکیان وزرای دولت روحانی رو به ستادش راه نمی داد، مطمئنا در اون شرایط ترسم کمتر بود.
FaAh مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/04/10
سلام
آقای نجفی منم با شما موافقم. ولی نمیدونم شاید بحث بیشتر در این مورد نتیجه عکس داشته باشه.
ولی من با نظر دوستانی که میگن اون ۶۰ درصد مخالف حکومت الان هستند مخالفم.
بنظر من اون افرادی که جزء ۶۰ درصد هستند دیگه با یه سری تحریک هیجان و... رای نمیدن و بیشتر دنبال دلیل منطقی برای این کار هستند.
نه اینکه یکی با وعده آزادی و... بخواد پای رای بکشنودنشون.
اتفاقا اون افراد با این کارشون دارن این اعتراض رو نشون میدن که این همه سال ما پای همه چی موندیم از این به بعد هم هستیم ولی چرا خیلی کم در مقابل ما احساس مسئولیت میشه؟؟
چرا به جای ما نمیان از فلان مسئول بپرسن که آقا چرا درست کار نکردی که الان مردم ازت ناراضی نباشند؟؟؟
وگرنه اون افرادی که ناراضی از یه جناح خاصی بودن رفتن رای رو به افراد مقابلش دادن.
و برعکس خیلی تحلیل ها بنظر من این افراد جزء ۶۰ درصد همیشه پای این کشور و انقلاب هستند ولی وقتی من هی یه مسئولیتی میگیرم و کارم رو درست انجام نمیدم به جای اینکه من رو محاکمه کنند اگه بیان از مریض ها انتظار داشته باشند که از من پیش مسئول بالاترم تعریف کنند این دیگه بی انصافی در حق مریض هست.( امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم)
ولی اینطوری نیست که این درصدها باعث بشه یه عده فکر کنند که مردم از انقلاب و کشور ناراضی هستن. بلکه از عملکرد من مسئول ناراضی هستند. ولی اگه پاش بیافته تا آخرین نفس ها پای این کشور هستن.
و اینکه همانطور که مردم در مقابل کشور و شرایطش احساس مسئولیت میکنند از من مسئول هم باید این احساس مسئولیت خواسته بشه و اگه نتونستم احساس مسئولیت کنم باید محاکمه بشم در هر زمینه ای.
خانواده برتر مهمان پاسخ به FaAh
1403/04/10
سلام وقت بخیر
بله موافقم
اما محاکمه کردن یک شخص توسط حکومت همیشه درست راه نیست. چون رسانه دست شون هست به راحتی می تونن جای شهید و جلاد رو عوض کنن.
راهکار اینه که در رسانه خودمون رو قوی کنیم، ما مردم فهم مون رو از مسائل بالا ببریم، فراموشکار نباشیم، یادمون نره 3 سال پیش چه وضعی داشتیم. اجازه ندیم تو چشم مون نگاه کنن و بهمون دروغ بگن.
حضرت علی علیه السلام هم وقتی به حکومت رسید، قاتلان خلیفه سوم رو مجازات نکرد.
FaAh مهمان پاسخ به خانواده برتر
1403/04/10
سلام مجدد
پس وقتی من مسئول تو کارم درست عمل نکنم و مجازاتی هم نشم. این درسته ؟؟؟
یا اگه درست نیست چه کاری درسته ؟؟
اگه من کارم رو درست انجام ندم و از یه طرف بتونم از زیر محاکمه در برم دیگه بقیه هم راحت تر می‌توانند به مسئولیتشون عمل نکنند.
مثال از حضرت علی زدین. قبول دارم بعضی جاها مصلحت یه سری چیزا رو اجازه نمیده. ولی همون حضرت علی اگه میدید که فلان زیردستش درست کار نمیکنه باهاش برخورد میکرد. و اون فرد فقط اجازه یه بار اشتباه کردن رو داشت نه بیشتر.
می‌دونم که خودتون بهتر از من میدونین که اگه حاکم ( مسئول)حقی بر گردن مردم جامعه داره، مردم جامعه هم حقی بر گردن مسئول دارن.
و اگه این رعایت کردن حق یک طرفه باشه بعد یه مدت خستگی میاره. و اینجا من که باعث این خستگی شدم مسئولم نه اونی که خسته شده.
علی مهمان
1403/04/09
مجموعه ای ناکارامدی ها و... باعث این اتفاق شده خب طبیعتا یه شاخه از ناکارامدی ها هم در حوزه اقتصاد هست. قدم اول برای حل قبول و پذیرش اشکال در خودمون هست که در این متن بازم چیزی ازش دیده نمیشه و به انکار و توجیه و... پرداخته.
از همون انتخابات اول که کاهش مشارکت داشتیم و با توجیه کرونا شروع شد تا ناکار امدی دولت قلبی و...
ولی توجیه چیزی رو عوض نمیکنه . تبلیغات واینکه ما خیلی کار امد بودیم و رضایت افزایش یافته واقعیت رو عوض نمیکنه . به قول یه نفر میزان رضایت و طرفدار ها رو صندوق رای و آمار بهتر مشخص میکنه تا طول و عرض خیابان.
توی خلوت خودتون فکر کنین و وجدانتان رو قاضی کنین که چی شده بعد از سه سال و این همه تبلیغ خدمت و... آمار افزایشی که نشد هیچ کاهشی هم شد.
خانواده برتر مهمان پاسخ به علی
1403/04/09
سلام وقت بخیر
همون طور که جمهوری اسلامی در بخش رسانه ضعیف عمل می کنه، دولت های انقلابی هم ظاهرا این نقص رو به ارث بردن.
در مقابل، گروهی که اون ها رو اصلاح طلب می شناسیم، واقعا در بخش رسانه و تبلیغات قوی هستند، فعلا با شیوه هایی که به کار می برن کار ندارم.
مطمئنا بخشی از مردم از عملکرد این 3 سال خبر دارن، یه کلیپ دیدم در مورد کارهایی که در این 3 سال انجام شده.
در این کلیپ لیستی از عملکردها رو به عده ای نشون می دادن و می گفتن در خارج انجام شده و شما حدس بزنید که مربوط به کدوم کشوره؟
هر کس اسم کشوری رو می گفت. اخرش گفتن همه ی این اقدامات در ایران انجام شده! این موضوع برای مصاحبه شوندگان حیرت آور بود.
درسته که دولت شهید رئیسی در کارهای عمرانی و ... عملکرد خوبی داشت اما در بخش اطلاع رسانی ضعف زیادی داشت.
علت این که به جای افزایش مشارکت شاهد کاهش مشارکت بودیم، به نظرم یکی از دلایل مهمش همینه
رضا مهمان
1403/04/09
دوست عزیز دوره پدیده ملی و... گذشته
بله معلومه فقط گلایه اقتصادی تنها عامل نیست
بلکه خیلی چیزها تنها عامله،،مثلا محیط زیست که روز به روز بدتر میشه ،فرهنگ که نابود میشه،تاریخ و تمدن که رژیم باهاش دشمنه،،دزدی و اختلاس و رانت مسؤلان که کم کم داره تبدیل به قانون میشه،اختلاف طبقاتی شدید که نشون دهنده عدالت علی هست و خیلی چیزهای دیگه عامل مشارکت پایینه
رهگذر مهمان
1403/04/09
حالا که شما برای این اتفاق از عبارت "غمبارترین" استفاده کردید من هم میخوام از دیدگاه خودم به قضیه نگاه کنم و عبارت "معنادارترین" رو براش استفاده کنم!. چون این مشارکت کم هزاران معنا دارد و در این مملکت کو گوش شنوا؟

ببین دوست عزیز، اگر کسی (مثل من و کلا اهالی خانواده مون) رای نمیدیم، حتما معناش این نیست که شبکه های معاند گول مون زدن! حتما معناش این نیست که ضد انقلابیم و سلطنت طلبیم و عضو منافقینیم و...! حتی حتما معناش این نیست که صرفا مشکلات اقتصادی باعث شدن رای ندیم! بلکه خود اونا با ما کاری کردند که ما دیگه رای ندیم. ببین ما چه آدمای معتقد و سر سختی بودیم که تا همین چند سال پیش صبح تا شب با شبهه های معاندین زندگی میکردیم ولی بازم اعتقاد مونو از دست نمیدادیم. پس ببینید که دشمن هیچ غلطی نتونست بکنه و ما هر چه خوردیم از خودی خوردیم!...

شما یه جوری تو متنت فقط به مشکلات اقتصادی اشاره کرده بودی که انگار فقط همون مشکل ماست؟ نه عزیزم. ما کشور مون در روز روشن داره خیانت میکنه به آرمان ها و عقاید اسلامیش. تو از وضع ادارات با خبری؟ از دانشگاه های کشور و انتصابات بی مورد که بگذریم حتی فساد به نهاد های انقلابی مثل *** و *** رسیده. ما اینا رو از BBC و... دنبال نمیکنیما! داریم تو سطح جامعه میبینیم!. بعد هم که میریم به عنوان شکایات و انتقادات مردمی، ازشون مطالبه گری کنیم تا کمی به اوضاع خر تو خر رسیدگی کنن نه تنها گوش نمیدن بلکه خود نیرو های *** هم فاسد شدن!!. این یک حقیقت است که دیگر زمان دفاع مقدس نیست که شهیدی در جبهه های جنگ سر بیت المال بترسد! امروزه راست راست جلوی چشم ما دارند بیت المال و حق مردم رو پایمال میکنن.

حالا چه رای دادن ما دهان دشمنان رو ببنده و چه سایه جنگ رو از کشور دور کنه و... باز هم حجت عقلی ای برای رای دادن نداریم و نخواهیم داشت. منتظر باشید طبق آمار امسال که در تمام استان ها بجز ۲ استان تعداد رای ها کاهش بود، باز هم کاهش کند شکلک
این نظام حتی اراده برخورد با کسانی را که به خودش ظلم کرده اند رو هم نداره، حالا میخواید بیاد حق مردم که سال ها اجهاف شده رو بگیره؟ شتر در خواب بیند...
خانواده برتر مهمان پاسخ به رهگذر
1403/04/09
سلام وقت بخیر
حرف حق جواب نداره
معتقدم رها کردن تخلفات و بی خیال شدن، یعنی لطف در حق متخلف
ادامه این مسیر یعنی به هم ریختگی بیشتر، نارضایتی بیشتر، تضعیف نظام و بعد پر رو شدن دشمن
اون وقت این دشمن هست که این طوری نگامون می کنه ← 😀 😋

آمار و اطلاعات خانواده برتر

  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 1293
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 51
  • آی پی امروز : 394
  • آی پی دیروز : 415
  • بازدید امروز : 1,982
  • باردید دیروز : 3,311
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1,982
  • بازدید ماه : 1,982
  • بازدید سال : 95,555
  • بازدید کلی : 95,638