موضوعات پربازدید

مسائل پسران
مسائل دختران
زندگی مشترک
جدیدترین ها
منتخب مدیر

جستجو در خانواده برتر با گوگل

در خواستگاری های سنتی پسر حق داره با همسطحش ازدواج کنه اما دختر نه!

  • 7:50
  • 430

من به شخصه بعد نا امید شدن از خواستگاران سنتی ، یک آشنایی مجازی با یکی از پسرهای دانشگاهم داشتم و اینم موفق نبود و به قدری بهم ضربه زد که از این آشنایی ها هم حالم بهم می خوره، بعد مدتی فهمیدم با یکی دیگه در ارتباط بوده من توی آب نمک بودم
خلاصه بگم بله
منم خیلی توی دانشگاه مسخره میشم که میگم دوستی نه
منم خیلی دوست دارم یکی دوسم داشته باشه و توی شهری درس می خونم که رد میشی دختر و پسر اغلب با هم هستن

* نظر منتشر نشده در پست (من نمی دونم چه کار کنم که فردی که می خوام رو پیدا کنم)

مطالب مرتبط :


(کل 8 توسط 2 نفر)

(15) دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

کد امنیتی رفرش
علی رضازاده مهمان
1403/03/22
اینکه نیاز دارید یک‌نفر دوستتون داشته باشه نیازی هست که در همه دختران خست اما مگه وقتی پسری با یک‌دختر دوست میشه برای دوست داشتن دختر هست خیر اکثرا اینجوری نیست و بیشتر برای لذت جویی و هوس هست چون اگر واقعا پسری یک دختر را دوست داسته باشه میاد خواستگاریش و با اون‌دختر ازدواج میکنه تا همیشه در کنارش باشه ولی تحقیقات نشان داده که اکثر پسر ها به قصد ازدواج با دختر ها دوست نمیشن پس گول نخورید و از دوستی ها که عامل افسردگی و گناه هست دوری کنید
محمدعلی مهمان
1403/03/16
ببینید اینکه شما دوست دارید کسی دوستتون داشته باشه کاملا طبیعی و حقه . گفتید از طریق ازدواج سنتی پسری که می خوام نمیاد خواستگاری سنتی ، خب چرا این فکر را کردید ؟! چون اطرافتون و تو دانشگاه پر بوده از پسرایی که می خواستید و شما هم اهل دوستی نبودید . بیش تر ماها براساس اطرافیانمون نتیجه می گیریم
مشکل اول از معرفها هستند که آدمی که شما می خواهید معرفی نمی کنند اسمش روشه سنتی به روش کاملا سنتی .
مورد بعدی چون دختر خانم ها احساساتی ترند تا منطقی از واقعیات به دلیل نرفتن سر کار بیش تر دورترند . نسبت به پسرا جزئی نگرتر و فانتزی تر هستند و باحیاتر و خجالتی تر هستند و گفت و گو را ملاک قرار می دهند ، همه اینها باعث میشه ملاک های ازدواجشون نیاز به ویرایش های بیش تر و تشخیص پسر خوب از بد براشون سخت تر باشه که تو این مورد می تونید با دخترای فامیل یا دوستی که از صداقتش مطمئنید و ازدواج کردند ملاک هاتون را بررسی کنید ، البته پسرا و دخترا فکر می کنند که مشکل از اونها نیست ولی ناخودآگاه متوجه نیستم که ممکنه مشکل از ما هم باشه
مشکل اساسی سوم اینکه ازدواج از طریق سنتی خیلی وقته به شکست خورده شما تنها قربانی وضع موجود نیستید ، اما راهکارش هم ازدواج به روش دوستی و کاملا جدید نمیشه . خودم همیشه به امید اینکه این آخری نتیجه میده انرژی گذاشتم ولی چه سود میگند برو ببین بلاخره یکی میشه خب مگه اینایی که رفتیم و نشده با دخترایی که نرفتیم چه فرقی دارند مگه همه این دخترایی که رفتیم شبیه هم نبودند . مشت نمونه خروار . نمیگم تقصیر دختراست ولی نه شما می تونید پسرا را تغییر بدید نه من دخترا . فقط نشستن به امید اینکه فرد مورد نظرم را پیدا می کنم کار اشتباهیه چون استثنا این روش ها به ازدواج ختم میشه .
رضا مهمان
1403/03/15
مسخره کردن دیگران اصلا برات مهم نباشه،دوبار جوابشون رو بده دیگه چیزی نمیگن
هانیه خوناب شفق مهمان
1403/03/15
سلام
از قدیم و ندیم شنیدیم که میگن ازدواج عین هندوانه ی سربسته می مونه تا بریده نشه معلوم نمیشه توش چجوریه،
اصلا ازدواج چه سنتی چه از طریق دوستی رو نمیشه پیش بینی کرد اخرش چطوری میشه،
چطور هرکسی یه نیمه گمشده داره و تقدیر میزاره جلوش ،همون تقدیره باز کاری می کنه که راه و روشش هم درست بشه، پس نگران نباشید تقدیر کارشو خوب بلده ،منتها همت هم لازمه ،اینکه بری تو خلوت دیده نشی ،تقدیره میفته عقب ،پس سعی کنید بیشتر تو اجتماع باشید ،

FaAh مهمان
1403/03/15
سلام
خب وقتی میگید پسرایی که رابطه دوستی برقرار میکنند به سمت ازدواج سنتی نمیرن این یعنی اینکه اون پسرا طرز فکرشون با شما متفاوته و از این نظر هم کفو نیستید.
من خودم هم موافق این نیستم که پسر ندیده و نشناخته بره خواستگاری دختر ولی پسری که قصد ازدواج داشته باشه و دختری مدنظرش باشه از طریق خانواده اقدام می‌کنه. نه اینکه درگیر رابطه هایی بشه که منطقی نیست و سر و ته نداره.
و اینکه خب طبیعیه که آدم بخواد با یه نفر لحظات خوبی داشته باشه و محبت کنه و محبت ببینه ولی به چه قیمتی ؟؟. تو ازدواج حداقل آدم خیالش راحته که این آدم فقط با منه. ولی تو دوستی هیچ نوع تعهد و اطمینان خاطری وجود نداره و حتی اگه محبتی هم باشه همش با تردید هست که به نظرم به درد نمیخوره. و این یه واقعیته که اکثر روابط دوستی به ازدواج ختم نمیشه و اگه بشه هم مدت خوشبختی کمه.
منم با نظر دوستان موافقم. سعی کنید تنهایی تون رو پر کنید تا کمتر به این چیزها فکر کنید
مهندس منطقی مهمان
1403/03/15
سلام مبادا چیزی باعث بشه شما از روند درستی که انتخاب کردید دلسرد بشید!
این دختر و پسرهایی که به قول خودتون با هم صمیمی هستن را نبینید. همینا مدتی بعد همو ول می کنن و میرن سراغ بعدی. تعهد و عشق توی این روابط دوستی پوچ و بی معناست. شما هدف والایی به اسم ازدواج دارید. پس اینو بدونید هرچقدر در این راه سختی بکشید در آخر، ازدواج سالمه که مثل یک الماس گران بها نصیب شما میشه. کسی از صبر کردنی که پشتش هدف پنهان شده ضرر نکرده.
بله اینکه هرکسی باید با هم سطح خودش ازدواج کنه درسته چراکه کفویت همه جانبه در ازدواج حرف اول رو میزنه. ولی همه چیز در همون آشنایی سنتی هم قابل بررسیه و برای بررسی سطح و درک متقابل هیچ نیازی به ایجاد یک رابطه دوستی قبل از ازدواج یا آشنایی به بهونه ازدواج نیست. لذا گول آدمایی که سعی می کنن با حرفای گنده دوستی و به قول خودشون آشنایی قبل از ازدواج را خوب و ایده آل جلوه بدن را نخورید. هیچ رابطه ای با دیگری فرق نداره و عاقبت همشون درگیری زودهنگام احساس و به بیراهه رفتن و شکست هست.
اینارو یک فرد متأهل که افراد زیادی با تجارب گوناگون را در اطراف خودش دیده داره بهتون میگه.
موفق باشید...
محمدعلی مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/16
همه صحبت های شما درست ولی شما می گید ازدواج سنتی سختی داره ولی آخرش شیرینی هست . میشه با دلیل و منطق صحبت کنید چقدر احتمال داره ازدواج ازطریق سنتی . چه کسی امکان شدن به موقع ازدواج در سنتی را تایید میکنه ؟؟ لطفاً به دوروبری های خودتون نگاه نکنید میشه با دلیل صحبت کنید من هزار تا دلیل میارم براتون که نمیشه شما هم چند تا بیار که میشه .
اینکه بشینیم از معایب ازدواج مدرن بگیم ولی راه‌حل عملی ندیم که درست نیست .
مهندس منطقی مهمان پاسخ به محمدعلی
1403/03/16
شما چی میخوای از ازدواج سنتی بدونی؟ بگو تا من برات بگم. اگه منظور شما از ازدواج سنتی همونیه که چشم و گوش بسته ازدواج کنن و فاصله بین آشنایی تا عقد دو ماه هم نباشه منظور من اون نیست قطعا!!!
شما اول جهت گیری و رویکرد خودت را مشخص کن نسبت به مدل مورد پسندت تا ان شاءالله بحث را پیش ببریم.
یا علی...
محمدعلی مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/17
دیگه نمی خوام از ازدواج سنتی چیزی بشنوم چون خودم این راه را رفتم . توضیحات را پایان دادم ...
مهندس منطقی مهمان پاسخ به محمدعلی
1403/03/16
بسیار خوب متوجه منظور شما شدم. اما حرفام یکم طولانی میشه امیدوارم حوصله خواندن داشته باشید:

ابتدا این نکته را اضافه کنم: ازدواج سنتی قبل از هر چیز خودش یک نوع اعتقاد عملی به حساب میاد. یعنی شما مثلا یک دختر و پسر معتقد و با حیا را نمی تونی هیچ جوره راضی به ازدواج مدرن کنی. چرا که کیس های موجود در هر دو نوع ازدواج (سنتی و مدرن) با هم تفاوت دارن و قطعا یک تفکر اصولمند سنتی نمی تونه با یک تفکر غیر سنتی زیر یک سقف زندگی کنه!
پس تا اینجا به الزام ازدواج سنتی برای فرد سنتی گرا اشاره کردیم چراکه چاره ی دیگری نیست.

مورد دوم:
هیچ تضمین کامل و صد در صدی در هیچ نوع ازدواجی نیست چه به لحاظ زمان چه به لحاظ موفقیت. شما برای ازدواج سنتی باید خونه به خونه برید خواستگاری و به مرور و تحت نظر خانواده ها با یکدیگر آشنا بشید؛ توی ازدواج مدرن هم خودتون باید کیس مورد نظر را بگردید و پیدا کنید تا ارتباط بگیرید و ... پس به لحاظ زمانی تفاوتی بین این دو حالت ازدواج نیست.

مورد سوم:
شما نیازی به تأیید کسی برای یک امر واضح عقلانی نداری. وقتی ازدواج مدرن کنی توی دوران آشنایی چه بخوای چه نخوای شناخت نمی تونه صرفا بر پایه منطق و عقل باشه. چراکه نوع انتخاب بر پایه احساس و علاقه بوده از اول! اگر طرف جذابیتی برای شما نداشته باشه که کلا نمیری سمتش!
اما در عوض در ازدواج سنتی شما چه بخوای چه نخوای خانواده ها و شرایط اجازه دل بستن زودهنگام را به شما و دختر خانم نمیده! و همین باعث میشه که روند شناخت، آرام و با دقت پیش بره. از شکست عشقی و به حاشیه رفتن رابطه هم در حالت عادی خبری نیست.
ضمنا مزیت دیگری که ازدواج سنتی داره اینه که همزمان خانواده ها هم به شناخت کافی از هم میرسن. اصلا اومدیم و در ازدواج مدرن مشخص شد دختر و پسر کاملا به هم میخورن. بعد تازه میخوان کار را به خانواده ها بکشونن. حالا اگر یک درصد خانواده ها با هم در تعارض باشن باید چه کار کرد؟؟؟ چقدر برای دختر و پسر سخت خواهد بود که رابطشون را به هم بزنن؟ شاید بگید به خانواده چه کار داره؟ باید بگم در فرهنگ ایرانی ازدواج یعنی وصلت دو خانواده. هیچ جوره نمیشه این را نادیده گرفت.

نتیجه: وقتی میگیم ازدواج سنتی یعنی اصولی ترین و بی دردسر ترین راه به همین دلایل هست. البته این نوع آشنایی هم قطعا باید با دقت و موشکافانه انجام بشه و عجله ای در کار نباشه.
محمدعلی مهمان پاسخ به مهندس منطقی
1403/03/17
اصلا بحث من سر خوبی و بدی ازدواج از طریق سنتی نبوده و نیست
تو ازدواج مدرن دوطرفه علاقه مند میشن به هم حالا باید خانواده ها را در جریان بگذارند . ولی سنتی مشخصات را بده طرف میگه نه نمی خوام اصلا نمیدونه خوشبختی تو این چیزا نیست بعد میری می بینی خب این یه مسأله بعد می خواند با هم صحبت کنند تا صحبت هم به دل بشینه بعد هم هیچی اصلا جلسه دومی در کار نیست . اما مدرن به هم علاقه مند شدن نه عاشق حالا این علاقه اولیه رابطه را پیش می‌برد و اینکه اگه دوطرف خودداری کنند دیگه ازدواج سنتی و مدرن تفاوتی با هم ندارند چون بلاخره تو ازدواج سنتی هم هر دو طرف تنها با هم بیرون می روند .
مورد اول که گفتید باید سنتی و مدرن درست با هم قاطی شوند تا موثرتر نتیجه بده بعدش باید تو این مسیر حرکت کرد تا اعتقاد عملی بدست بیاد . مثلاً اینکه بدون عکس بدون فرهنگ سازی ازدواج سنتی که دیگه کارکرد قبل را ندارد نمیشه با تفکر نسل جدید روش قبلی را رفت .
مورد دوم و سوم : نمی‌دونم آمار دقیق کدوم ازدواج بیش تر هست ولی تجربه من و بقیه جوانها و معرفا ثابت کرده ازدواج از طریق سنتی مثل تیر انداختن هوایی هست وگرنه قبلا خودم هم گفتم ازدواج کاملا مدرن خوب نیست .
مهندس منطقی مهمان پاسخ به محمدعلی
1403/03/17
شما مختارید هر حالتی که براتون کارساز هست را پیش برید عزیز. از قدیم گفتن هر سری یه عقلی داره. اجباری در کار نیست. هرکسی هم نظری داره بالاخره.
فقط در باب موضوعی که گفتید هیچ وقت در خواستگاری سنتی جلسه دومی در کار نیست باید بگم پس چطور این همه ازدواج سنتی انجام شده تا الان؟
صرف تجربه شما یا دیگری دلیل بر کارساز بودن یا نبودن یک حالت نمیشه.
شما انتخاب کننده هستید که برای چه دختری خواستگاری برید. پس کسانی را انتخاب کنید که به شرایط و وضعیت شما نزدیک تر باشند. خواهید دید که بالاخره از جلسه اول هم عبور می کنید!

به هر حال شما هر طور که فکر می کنید مناسبه پیش برید و ان شاءالله که مورد مناسبتون را پیدا خواهید کرد.مهم اینه.
موفق باشید...
مهدی ح مهمان
1403/03/15
خیلی از دخترا هنوز مجردن، فقط شما تنها نیستید.
بهتره تنهایی‌تون رو پر کنید تا این احساس کمتر بهتون دست بده ولی با انجام اینکارا باز هم چند وقت یه بار میاد سراغ‌تون الان خودم هم دوست دارم به یکی محبت کنم ولی نمی‌تونم. گفت برم پرورشگاه یه بچه‌ای رو چند وقت یه بار سر بزنم تا اینجوری بتونم به کسی محبت بکنم
FaAh مهمان پاسخ به مهدی ح
1403/03/15
سلام
منم همچین فکری میکردم ولی یه سری موارد رو بررسی کردم و واقعیتش ترسیدم که نتیجه عکس داشته باشه. اولش اینکه ممکنه به اون بچه ها آسیب بزنه، چون اون بچه ها روحیه حساسی دارن و ممکنه وابسته بشن و اگه اتفاقی افتاد و من نتونستم برم آسیب ببینند.
یکی هم اینکه یکی از همکارام می‌گفت من قبلا تو پرورشگاه به عنوان پرستار کار میکردم و اونقدر خاطرات بد از سرگذشت بچه ها شنیده بودم که روحیه ام واقعا داغون شده بود در حدی که خودم نیاز به روانشناس داشتم.
البته من به عنوان پرستار میخواستم برم بعد به اینا فکر کردم تصمیم گرفتم فقط تو وقت بازی بچه ها برم ولی بعد یه جور عذاب وجدان پیدا کردم که ممکنه این کارم یه جور سوءاستفاده باشه چون برای رفع نیاز های عاطفی خودم به سراغ اون بچه ها رفتم.
البته من زمان دانشگاه هم این تصمیم رو داشتم ولی اون موقع نذاشتن چون میگفتن بچه ها روحیه حساسی دارن و بعدش میخواستم به عنوان پرستار برم که اونم این تردیدها به سراغم اومد.
حالا نمیدونم این فکر ها درسته یا نه؟؟
آقای نجفی امکانش هست این پست من به عنوان سوال گذاشته بشه تا دوستان اگه نظری داشتن کمکم کنند ؟؟
ممنونم
پاسخ : سلام وقت بخیر
با ویرایش بهتر که برای ارسال سوال مناسب باشه، در صفحه ارسال سوال، مطرح بفرمائید
بهار خوشبختی مهمان
1403/03/15
سلام
حالتون خوب عزیز دل
این چه حرفیه ،،،، من الان دوست پسر ندارم ،،، نه کسی جرأت داره بهم چیزی بگه ،، نه به کسی ربط داره ،،، و نه.....

دوم اینکه ،،، هدف برای زندگی چیه با خودت مشخص کن ،،، هدفت از این عمری که خدا بهت داده ،، و تو رو اشرف مخلوقات قرار داده چیه ،،، هدفت دوست شدن با یه پسر ؟؟؟

هدف ازدواج ؟
هدفت درس ؟
هدفت کار ؟

دقیقا با خودت سنگا تو .....
تو دقیقا برای چی اومدی تو این دنیا ،،، برای اینکه به چی برسی ؟؟
یکم در این موارد فکر کن

دیگه حوصله نداری به خرف بقیه فکر کنی ،،، اصلا صداشون رو هم نخواهی شنید چون ،،، کا مهم تری داری

یا علی
همیشه سلامتی و همیشه برکت برای شما کاربران محترم

آمار و اطلاعات خانواده برتر

  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 1086
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 45
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 294
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 1,409
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 3,162
  • بازدید ماه : 47,135
  • بازدید سال : 83,696
  • بازدید کلی : 83,779