• aash.vov.ir@gmail.com
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
292 بازدید
(کل 5 توسط 1 نفر)

یکی از موضوعات مهم در دوران آشنایی قبل از ازدواج، بحث سوابق روابط خارج از عرف یک از طرفین هست. یک طرف ماجرا قبلا روابط دوستی رو تجربه کرده و طرف مقابل اهل این برنامه ها نبوده و تاکید داره فرد مقابلش سابقه دوستی با جنس مخالف رو نداشته باشه.

عده ای میگن وقتی کسی از گناهی توبه می کنه، خدا خواهد بخشید، چرا بنده ی خدا نمی بخشه؟!، میگن شاه بخشید اما شاه قلی نبخشید ...

در پاسخ باید گفت:

گناه جنبه های مختلفی داره:
1 - بین بنده و خدا
بنده می تونه توبه کنه که اگه واقعی باشه، خدا ان شاء الله خواهد بخشید.
2 - بین دو بنده
گناه این طوری نیست که وقتی توبه کردیم فکر کنیم کلا هیچی به هیچی!
با اثر گناه چه کنیم؟!
فردی به غلط، قبل از ازدواج روابطی داشته و افشا شده، آیا اون روابط افشا شده، روی زندگی فردی که می خواد با اون ازدواج کنه، هیچ اثری نداره؟!

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش
FaAh
1403/02/18
و بازم میگم که من نوعی حق دارم با کسی مثل خودم ازدواج کنم. ولی اول با خودم خلوت کنم همه خوب و بدم رو بیارم جلوی چشام بعد برم سراغ یه نفر حالا اگه خیلی هم کنجکاو چند ده سال قبلش بودم نیازی نیست دختر رو تحت فشار بذارم که به همه کاراش پیش من اعتراف کنه میتونم برم از بقیه بپرسم و مطمئنا کلی همسایه هست که از زیر و بم زندگی اون دختر که شاید خودشم خبر نداره خبر داشته باشه و به من میگه و منم اگه دیدم نمیتونم ادامه بدم میرم این کاملا حق منه و مطمئن باشم که اون دختر هم خوشحال میشه چون دیگه عذاب وجدان نداره. ولی لطفاً نیام دختر رو به دروغگویی متهم کنم چون شاید نتوانسته بگه به خاطر دلایلی که گفتم و شاید بیشتر از اون دلایل.
البته گفتم این حرف من برای کسی بود که یه اشتباه در حد گفت و گو رو چند سال قبل مرتکب شده.و بازم میگم که کاری به اشتباه بودنش ندارم که کاملا اشتباه بوده.
و من واقعا نمیدونم چرا آقایون جذب کسانی میشن که به قول خودشون طرف رو تور کرده. کسی که میاد یکی رو تور می‌کنه مطمئنا در این مورد سررشته داره و حالا ما می‌آییم هی عذاب وجدان میدیم به کسی که چند سال قبل یه اشتباهی رو مرتکب شده .
من با چشم خودم تو محل کارم واقعا این افراد رو که به ازدواج با چشم تور کردن نگاه میکنن دیدم و اتفاقا ازدواج هم کردن و زندگی خوبی هم دارن.
بعد یکی از این همکارام رسما با زبون خودش می‌گفت که من عمدی یه کاری کردم که توجه همسرم رو جلب کردم و آخرش به ازدواج ختم شد بعد به من می‌گفت بیا راهش رو بهت یاد بدم. ولی بنظر من کسی که با کلاه گذاشتن سرش بخواد با من ازدواج کنه به درد نمیخوره چون این آدم در این سن نتوانسته در مقابل کلاه گذاشتن من سرش مقاومت کنه و منم دارم با آدم همین سن ازدواج میکنم . ولی متاسفانه یا خوشبختانه ما می‌آییم دنبال این افراد میریم و یه دل نه صد دل عاشقشون میشیم و دیگه اینجا گذشته اش برامون مهم نمیشه ولی هی می‌آییم عذاب وجدان میدیم به دخترایی که یه اشتباهی تو چندین سال قبلشون مرتکب شدن و الان بیصدا دارن تو این جامعه زندگی میکنند.و ما دنبال کسی میریم که تورمون کردن و اصلا به این فکر نمی‌کنیم که این ادمی که الان داره من رو تور می‌کنه آیا ممکن نیست در آینده هم یه نفر دیگه رو تور کنه؟ یا در گذشته ممکنه چندین نفر رو تور کرده باشه؟؟
از همه معذرت می‌خوام که متن هام طولانی شد.ممنونم
FaAh
1403/02/18
و این حرف رو منم قبول دارم که آدم پاک برای آدم پاک.
ولی اینم هست که مثلا من تو هیجده سالگی از یه دختر شدید خوشم بیاد و بهش نرسم و چند سال بهش فکر کرده باشم و به قولی احساسم درگیر شده باشه و شاید تا آخر عمر نتونم هیچ‌کس رو مثل اون دوست داشته باشم ولی باهاش حرف نزده باشم. بعد یه دختر هم تو این سن با یه پسر یه مدت فقط حرف زده باشه و زیادم احساسش درگیر نشده باشه و بیشتر بخاطر بچگی و هیجانات اون دوران باشه و بعد اون توبه کرده باشه و دیگه هیچ وقت اینکار رو نکرده باشه.
بعد من تو سن مثلا ۲۷ برم خواستگاری این دختر و خودم نگم که قبلا این اتفاق برام افتاده چون با خودم میگم که من که باهاش حرف نزدم ولی از زبان دختر تمام زندگیش رو بکشم بیرون.
بنظرتون کدوم اتفاق تو زندگی آینده ما تاثیر خواهد داشت اگه باهم ازدواج کنیم؟؟؟ اتفاقی که برای من افتاد؟؟ یا اتفاقی که برای دختر افتاده؟؟

بنظر من که اتفاقی که برای من افتاده چون حتی ممکنه که نتونم همسرم رو مثل اون دختر قبلی ببینم .
و چه بسا دختر از کارش پشیمونه و هی پیش خودش احساس گناه می‌کنه ولی من بگم من که کاری نکردم و پشیمونم نباشم ( که لازم نیست بگم که این پشیمونی خیلی اتفاق های بعدش رو تعیین میکنه و جلوی خیلی از اتفاقات رو میگیره)
امیدوارم که تونسته باشم منظورم رو برسونم.
من قصد این رو ندارم که بگم فلان کار درسته فلان کار اشتباه. فقط چند تا مثال زدم که بگم درسته هر کسی که میخواد با یه آدم مثل خودش ازدواج کنه حقشه و کسی این حق رو ازش نگرفته و می‌تونه این رو تو زندگی شخصیش پیاده کنه ولی لطفاً نیاییم با یه سری چیزای کلیشه ای ذهن افراد رو بهم بریزیم. من همین الآنم میتونم چند تا مثال بزنم که آدمایی که حتی تا چند ماه قبل ازدواج یه سری اشتباهاکردن والان ازدواج کردن و دارن زندگی شون رو میکنند و اونوقت ما داریم افرادی رو که یه اشتباهی تو چند سال قبل مرتکب شدن رو از ازدواج دور میکنیم.
الان خیلی راحته من بیام بگم فلانی بره بگه دیگه. ولی مگه گفتن این حرفا به همین راحتیه که ما میگیم. بیچاره اون دختر هزار جور مرحله رو باید پشت سر بذاره تا به یه نفر این رو بگه و وقتی بخواد فکر کنه که قراره این رو به چندین نفر دیگه هم بگه میاد کلا بیخیال ازدواج میشه. چون اگه نگه هم با این عذاب وجدان هایی که ما به جونش می‌اندازیم تا آخر عمر عذاب می‌کشه( بعد ازدواج)
FaAh
1403/02/18
سلام
آقای نجفی هر کجا نیاز به سانسور داشت دیگه خودتون زحمت بکشید. نمی‌خواستم در این مورد چیزی بنویسم ولی نشد. من خودم سعی میکنم سانسور کنم ولی دیگه اگه نشد زحمتش رو شما بکشید ممنونم.

دوستان در مورد این ارتباط های قبل ازدواج چند تا مورد وجود داره که باید بهش توجه کنیم.
اولا که واسه این که بفهمیم کسی در آینده هم به ما خیانت می‌کنه به جای اینکه گذشته اش رو زیر و رو کنیم بهتره که دنبال الان و آینده فرد باشیم چون ما با آدم الان داریم ازدواج میکنیم نه آدم پنج سال قبل چه بسا ممکنه یه آدمی قبلا ارتباط ظاهری دوستی نداشته باشه ولی در آینده خیانت کنه و یه فردی هم باشه که پنج شش سال قبل یه ارتباط در حدی که یه سری چیزا رو رعایت کرده داشته باشه و تا آخر عمرش به من خیانت نکنه.
البته این حرف من به معنای توجیه گناه یه فرد نیست یا اینکه بگم این اشکال نداره نه اصلا، اتفاقا خیلی هم اشکال داره ولی آدمی که واقعا توبه کرده مطمئن باشید که خودش هر روز بخاطر اشتباهاتش اذیت میشه.
و البته اینم بگم که این حرف من برای کسی هست که شاید از سر بچگی یه کاری کرده و البته ارتباط فیزیکی و... نداشتن و در حد حرف زدن بوده این ارتباطشون. چون اگه از یه حدی بیشتر باشه مطمئنا به طرف مقابلش ربط خواهد داشت.
و حالا ما می‌آییم میگیم نه اون آدم حتما باید به ما بگه که قبلا ارتباط با جنس مخالف داشته یا نه؟ فرقی نمیکنه در چه حدی و کی باشه.
به فرض مثال این آدم اومد گفت به همه خواستگار هاش ، به چند نفر باید بگه؟ ما تضمین میکنیم که این آدم نقل مجالس نشه؟ یا من اومدم قبول کردم با این آدم ازدواج کنم و مشکلی نداشتم آیا امکان ندارد که بعدا این به ذهن من بیاد که اگه فقط در حد یه چیز بچگانه بود چرا اومد گفت ؟ ممکنه که بیشتر از اون چه که گفت باشه؟ شاید فلان اتفاق هم افتاده و به من نگفته ؟ شاید میخواست این رو بگه که بعدا من اتفاق های دیگه اش با اون آدم رو فهمیدم نگه من که بهت گفتم. در حالیکه اون بیچاره سیر تا پیاز ماجرا رو به من تعریف کرده باشه ولی ذهن آدم یه چیزی هست که نمیشه جلوش رو گرفت. و با این افکار بیام زندگی اون آدم و خودم رو خراب کنم.
بنظرتون این درسته؟؟؟ بعد من هی بیام بگم باید گفته بشه و حتی اگه کوچکترین ارتباطی هم بوده باشه.
مهندس منطقی
1403/02/16
سلام وقتی میگیم هرکسی باید با هم کفو خودش( از همه جوانب) ازدواج کنه واسه همینه که چنین مشکلاتی پیش نیاد. پسر و دختری که واقعا پاک موندن حقشون یه آدم دست نخورده مثل خودشونه. حالا اگر کسی این بین بخواد این معادله را به هم بزنه حقشه که با نتایج تلخ این کار هم مواجه بشه. پاک موندن در اوج نیاز جوانی کار کمی نیست!!! پس چه خوبه هرکسی برای خودش ارزش قائل بشه و پاک بمونه ولی اگر نشد، باید یکی مثل خودش را فقط بپذیره و یا انتخاب کنه در غیر این صورت تبعات این نوع کلک زدن قطعا روزی دامن خودشو میگیره. ماه پشت ابر نمی مونه.
هانیه
1403/02/14
سلام
قطعا هر حرکتی از جانب هر کسی اثر خودشو میذاره یا اثر خوب یا بد ،منتها بحث در مورد این قضایا یکم پیچیده ست، اینکه یکی از طرفین یه روابطی با جنس مخالف داشته الان افشا شده باید دید چگونه و با چه منطقی میشه باهاش برخورد کرد ، یه وقتایی یه نفر از سر ندانم کاری تن به عملی می زنه و اتفاقا زرنگ هم نیست بخواد دروغ بگه یا انکار کنه،در این مورد شاید ترحم لازم باشه و با احتیاط عمل کرد و براش فرصت دوباره داده بشه و همچنین شرح این قبیل اتفاقات چه سرانجامی داره،
یه وقتی هم هست طرف سرشتش اینجوریه خودش تن به این گونه روابط میده با میل خودش،از رو هم نمی ره ،بعد از ازدواج هم به کارش ادامه میده اصلا براش هم مهم نیست لو بره یا آبروش بره ، پس برخورد با همچین کسی یه برخورد قاطع نیازه یا به کل باید کنار گذاشته بشه ،
موفق باشید .
مهندس منطقی پاسخ به هانیه
1403/02/17
سلام وقت بخیر؛ شما می فرمایید گاهی یک نفر از سر ندونم کاری مرتکب اشتباهی میشه درسته؟ میشه بگید این وسط گناه کسی که میخواد همسر این فرد بشه چیه؟؟ آیا اون هم باید تاوان اشتباه سهوی یا عمدی فرد دیگری را بپردازه؟؟
آیا اون حق انتخاب نداره با یکی که مثل خودش باشه ازدواج کنه؟ خیلی از کارها و به قول شما ندونم کاری ها باعث تبعات جبران ناپذیری میشن. روح و جسم دست خورده برای خیلی ها پذیرفتنی نیست خواهرم.
ضمنا آیا باید صرفا منتظر افشا شدن حقایق گذشته افراد بود؟؟ یعنی نباید به این درک برسیم که برای یک عمر زندگی لازمه کاملا صادق باشیم؟؟ اصلا چرا هرکس با یکی مثل خودش ازدواج نکنه؟
هانیه خوناب شفق پاسخ به مهندس منطقی
1403/02/17
سلام
تو مخمصه افتادم با این سوالاتی که پرسیدین ،نه اینکه نتونم جواب بدم نه،اما می ترسم😭برداشت ها متفاوته ازاون می ترسم
انسان ممکن الخطاست ،ممکنه سهوا یا عمدا یه خطاهایی ازش سر بزنه ، بالا نوشتم کسی از سر ندونم کاری مرتکب خطایی میشه باید دید چگونه و با چه منطقی میشه برخورد کرد ،
همه حق دارن با کسی عین خودش ازدواج کنه اما آیا این کار شدنیه،همه ی اونایی که پاک پاک بودن همسر پاک هم نصیبشون شده؟
ماها تنها می تونیم با تحقیق و بررسی فقط یکم شناخت از طرفمون پیدا کنیم آیاکسی از دل یکی دیگه خبر داره ؟نه

می پرسین ایا منتظر افشا شدن حقایق دیگران باید بود ،آخه مگه میشه همه ی حقایق رو به ذهن سپرد یکی یکی پس داد ،
از صداقت می پرسین؟😕 چقدر میشه صادق بود
من واقعا الان با صداقت می نویسم گیر افتادم ،بین گفتن یا نگفتن
مهندس منطقی پاسخ به هانیه خوناب شفق
1403/02/17
سخت نگیرید بر خودتون. آخه موضوع واضحه. من نمیگم کسی که اشتباهی کرده و حالا پشیمون شده و توبه کرده حق زندگی نداره! بلکه میگم بالاخره یه فرقی باید بین هرکسی که یکسری اشتباه ها رو کرده با کسی که پاک مونده باشه.
هانیه خوناب شفق پاسخ به مهندس منطقی
1403/02/18
یک جواب کلی میگم
بین سیاه و سفید ،هاله های خاکستری وجود داره ،
یک چالش ساده اما بسیار گیج کننده دعوت می کنم شما رو اگه امادگی دارید بسم الله وگرنه هیچ ...
هانیه خوناب شفق پاسخ به مهندس منطقی
1403/02/18
اما چالش من برای شما ...


ای آدم بگرد ،هر چی می خواهی بخور اما هرگز نزدیک به آن درخت نشو 😭

اما همون آدم نزدیک شد پرت شد رو زمین
بین سیاه و سفید هاله های خاکستری هم هست 😉
راستی من هر وقت این داستان حضرت آدم رو می خونم غبطه می خورم به عشق آدم و حوا.
هانیه خوناب شفق پاسخ به هانیه خوناب شفق
1403/02/18
در مورد جهنم یه توضیحی بنویسم بعدا به مشکل برنخوریم
منظورم از جهنمی که حضرت آدم و حوا درک کردن همون دور شدن از جوار خدا بود و پشیمانی از کرده ی خود ،
و جهنمی که هر روز هر ساعت هر دقیقه خودم دارم توش دست و پا می زنم دلتنگی شدید از ندیدن پدر و مادرمه
جهنم برای هر کسی تعریف خاص خودشو داره
اما از نظرخودم بدترین جهنم برای هرکسی اینه که انقدر تقلا بکنی یک لحظه ببینیش اما انقدر خسته بشی تا بمیری ،

× پنل کاربری

قدرت گرفته از رزبلاگ - همه حقوق محفوظ است.